خبرگزاری کار ایران

مراسم تجلیل از نمایندگان حامی کارگران در مجلس مطرح شد:

بابایی کارنامی: با همکاری مثال زدنی تشکل‌های کارگری حقوق بازنشستگان را گرفتیم/ محجوب: بازنشستگان در انتخابات کانون بازنشستگان تهران شرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۷۹۲

علیرضا محجوب گفت: برای بازنشستگان بسیار مهم است که در این انتخابات شرکت کنند و باعث ایجاد امکان پیگیری حقوق خود به عنوان مستمری بگیران شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تجلیل از ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور قلی شادبخش، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و رئیس فراکسیون کارگری مجلس و اعضای خانه کارگر و بازنشستگان عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در دفتر مرکزی خانه کارگر برگزار شد. 

در این مراسم که در حاشیه جلسات سوگواری ایام ماه صفر در خانه کارگر جمهوری اسلامی برگزار شد، علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع بازنشستگان گفت: همه دولت‌ها برای کارگران و بازنشستگان زحمت کشیدند اما هنوز توقعات لازم در این زمینه رفع نشده و حال و روز کارگران و بازنشستگان خوب نیست. این گاهی به خاطر سیاست‌های استکباری جهانی و برخی سومدیریت‌های داخلی باز می‌گردد و کارگران هنوز امنیتی شغلی لازم ندارند. 

وی با تاکید بر نقش دولت و مجلس در رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان اظهار داشت: اکنون مشکل مسکن برای افراد با حقوق چهار، پنج میلیون تومان بسیاری از کارگران و بازنشستگان دشوار است. شورای عالی کار بر همین اساس تصمیم به افزایش حقوق کارگران و به تبع آن  حقوق بازنشستگان مبادرت ورزید که در مقابل آن سنگ‌اندازی‌هایی شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در نهایت، ما با همکاری و هماهنگی تشکل‌های کارگری بالاخره توانستیم کار به دست آوردن حقوق قانونی بازنشستگان را بگیریم و با مشارکت فعالان کارگری و بازنشستگان در عین قانون‌مداری مثال‌زدنی این عزیزان، قدم کوچکی در این راستا برداریم. 

کارنامی با اشاره به استعفای وزیر سابق کار تصریح کرد: یکی از نقدهایی که به ایشان می‌کردند، افزایش ۵۷ درصدی حقوق برای امسال بود اما همه می‌دانیم این رقم افزایش نیز برای حداقل‌بگیران کم است و این نقد درست نبود. 

وی با بیان اینکه باید با مشارکت حداکثری بازنشستگان و فعالان و همکاری فراکسیون کارگری، رشدی در سبد معاش و درآمد کارگران و مستمری‌بگیران را شاهد باشیم و این موضوع در مجلس در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: ما در مجلس حساسیت ویژه‌ای داریم و خود بنده نیز از دل همین خانواده کارگری و ادارات کار در مازندران بیرون آمدم و دوست نداریم ذلت بر شهروندان کشور تحمیل شود بلکه به دنبال عزت مردم هستیم. 

در ادامه این نشست، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و دبیرکل خانه کارگر از بابایی کارنامی به پاس زحماتش در استیفای حقوق بازنشستگان و کارگران تقدیر و تشکر کردند. 

در ادامه این برنامه، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ابراز داشت: بانک رفاه کارگری طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اموال بازنشستگان و کارگران و دولتی است و ما با واگذاری آن به بخش خصوصی مشکل داریم و به عنوان یک مسئله صنفی با قدرت پای آن خواهیم ایستاد. 

وی با اشاره به بحث بیمه‌های تکمیلی بیان کرد: بازنشستگان از بیمه آتیه‌ساز ناراضی هستند و بیمارستان‌ها اعلام می‌کنند که قرارداد نداریم. فرد بازنشسته قبل از معالجه باید پنج ماه بلاتکلیف باشد تا بتواند فاکتور بیمه تکمیلی خود را بگیرد. 

این فعال کارگری با بیان اینکه راهکار ما تاسیس شرکت بیمه تکمیلی در خود سازمان تامین اجتماعی است تا یک سازمان پر قدرت باشد، یادآور شد: ما افرادی را در کانون بازنشستگان افرادی لازم داریم که از مخاطرات آن هراس نداشته باشد. 

صادقی افزود: رهبری فرمودند اگر شاغلان آتیه مناسبی در بازنشستگان اطراف خود ببینند، آنگاه با امید و کارآمدی دل به کار خود خواهد داد و این سخن ایشان در استیفای حقوق بازنشستگان بسیار به کار آمد. 

وی به ضرورت حضور بانوان در کانون بازنشستگان به بحث انتخابات کانون تهران اشاره و عنوان کرد: ما برای پاسخگویی باید به صورت تیمی در کانون بازنشستگان وارد شده و کار کنیم و از شما بازنشستگان می‌خواهیم به صورت لیستی و تیمی رای دهید. 

علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر در پایان این مراسم، با گرامیداشت ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر، انتخابات کانون عالی بازنشستگان تهران اشاره کرد و گفت: برای بازنشستگان بسیار مهم است که در این انتخابات شرکت کنند تا باعث پیگیری حقوق خود به عنوان مستمری‌بگیران شوند. 

وی با اشاره به زحماتی که ولی اسماعیلی، عضو کمیسیون اجتماعی برای احقاق حقوق بازنشستگان در مجلس کشیده است، به نمایندگی از بازنشستگان از وی تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم با حضور دوستان ما در مجموعه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران بهترین نتایج برای بازنشستگان ما رقم بخورد و از شما می‌خواهیم در انتخابات فردای کانون بازنشستگان تهران شرکت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز