خبرگزاری کار ایران

در نشست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح شد؛

باکیفیت‌ترین و بهترین بیمه را برای بازنشستگان در نظر بگیرید

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۸۲۹

یک کارشناس مسائل تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر بیمه یک کارگر یک میلیون و ۷۴۵هزار تومان می‌شود که نه بیست و هفتم این رقم چیزی حدود ۵۶۰هزار تومان می‌شود. این نشان می‌دهد در زمان اشتغال رقم کلانی به سازمان بابتِ حق درمان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد دارانی (کارشناس مسائل تأمین اجتماعی) در نشست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: نه بیست و هفتم حق بیمه‌ای که در زمان اشتغال پرداخت شده به عنوان سرانه‌ی درمان بازنشستگان در نظر گرفته می‌شود. همچنین طبق ماده ۸۹ تامین اجتماعی ۲ درصد هم برای درمان از بازنشستگان گرفته می‌شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمه یک کارگر یک میلیون و ۷۴۵هزار تومان می‌شود که نه بیست و هفتم این رقم چیزی حدود ۵۶۰هزار تومان می‌شود. این نشان می‌دهد در زمان اشتغال رقم کلانی به سازمان بابتِ حق درمان پرداخت می‌شود. 

دارانی می‌گوید: اگر ما بخواهیم با این مبلغ ماهیانه بیمه درمان تکمیلی بخریم پوشش بالایی به ما باید بدهند. این مبلغی که برای درمان صرف می‌شود بسیار بالاست. با این مبلغ حداقل باید ۲۰ میلیون تعهد دندان‌پزشکی داشته باشیم. 

وی تاکید کرد: ما در بخش درمان مشکلات بسیاری داریم در حالیکه طبق قانون الزام صفر تا صد درمان باید رایگان باشد. با حق بیمه‌ای که پرداخت می‌شود باید درمان بهتری نصیب کارگران و بازنشستگان شود. 

دارانی گفت: از کانون عالی بازنشستگان می‌خواهیم که باکیفیت‌ترین و بهترین بیمه را برای بازنشستگان در نظر بگیرد. 

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی هم حق بیمه‌ی زمان اشتغال را گرفته و هم دو درصد از بازنشتسگان دریافت می‌کند ضمن اینکه مبلغی را هم برای بیمه تکمیلی می‌گیرد. با این وجود درمانِ خوبی به بازنشستگان نمی‌دهد. 

دارانی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه‌ی بازنشستگان درمان است، گفت: شرکت آتیه‌سازان حافظ خدمات خوبی ارائه نمی‌دهد و ما می‌خواهیم کانون بازنشستگان به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز