خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

بازنشستگان از تامین هزینه‌های درمان ناتوانند/ "بازار آزاد" دشمن سلامت مردم

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۳۳

جمعی از بازنشستگان در بیانیه‌ای از کمبود امکانات دارویی و درمانی انتقاد کردند و خواستار بهبود اوضاع شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شورای بازنشستگان تامین اجتماعی در بیانیه‌ای به کمبود امکانات دارویی و درمانی انتقاد کردند. آنها معتقدند تامین درمان و بهداشت باکیفیت، یکی از مهم‌ترین مطالبات مستمری‌بگیران و کارگران است.

در این بیانیه آمده است:

«"بازار آزاد"، چنگال سودورزی‌اش را درقالب بخش خصوصی به همه عرصه‌های زندگی ازجمله بهداشت و سلامت مردم کشانده است. امروزه طبقه مزدبگیر جامعه از تامین نیازمندیهای اولیه بهداشتی ازجمله شوینده‌ها، ضدعفونی کننده‌ها، اقلام بهداشت دهان و دندان تا تامین هزینه‌های سنگین درمان انواع بیماری‌ها با فرایند انجام آزمایشات مختلف پزشکی تا رادیولوژی‌ها و اقسام اسکن‌ها و فیزیوتراپی و بستری شدن و اعمال جراحی‌ها تا تهیه داروها که گاه در بازار آزاد هم کمیابند، به شدت ناتوان  است. امروز حتی سلامت دندان برای خوردن یه لقمه نان هم به معضلی تبدیل شده!

برون‌سپاری خدمات بهداشت و درمان، حتی در مورد پرستاران  به دست "بازار آزاد"، نتیجه‌‌ای جز به خطر افتادن سلامت عمومی مردم و انباشت هزاران میلیارد تومان سود برای صاحبان این بخش از سرمایه ندارد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز