خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران وزارت نیرو برای صدور احکام/ هنوز حقوق سال قبل را می‌گیریم!

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۳۴۶

فرهاد فرهنگیان از عدم صدور احکام جدید برای کارگران وزارت نیرو انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماه ششم سال از نیمه گذشته اما هنوز احکام حقوقی سال جدید برای صدها کارگر وزارت نیرو صادر نشده است؛ اپراتورهای برق هنوز حقوق سال قبل را می‌گیرند و در گیرودار رایزنی‌ها برای اعمال قانون هستند.

فرهاد فرهنگیان (نماینده کارگران وزارت نیرو) در ارتباط با این مساله می‌گوید: متاسفانه هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده؛ جلسات متعدد داشتیم و رایزنی‌های مختلف صورت گرفته؛ یکسری توافقات شده و امیدواریم به زودی احکام جدید کارگران وزارت نیرو صادر شود.

به گفته وی، مشکل از شرط ۱.۲ ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری‌ست؛ ماده‌ای که به گفته‌ی فرهنگیان مربوط به «کارمندان تابع قانون کار» است نه کارگران دولت.

او توضیح می‌دهد: ما سال‌هاست به عنوان کارگر دولت هیچ زمان با این مشکل مواجه نبوده‌ایم؛ امسال سر اعمال ۳۸ درصد افزایش سال جدید، این ماده‌ی قانونی را علم کرده‌اند در حالیکه هیچ ربطی به ما ندارد؛ می‌گویند حقوق شما نباید ۱.۲ بیشتر از کارمندان دولت باشد؛ ما چانه‌زنی بسیار کردیم و این شرط را روی حکم و مجموع دریافتی آوردیم اما بازهم پیگیر حذف آن از مجلس شورا هستیم چون بسیار ناعادلانه است.

فرهنگیان به تبعیض آشکار در مزایا و پاداش‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: کارمندان رسمی دولت مزایا و پاداش‌های بسیار دارند که ما کارگران از آن محرومیم؛ حالا آمده‌اند شرطی برای حقوق ناچیز ما گذاشته‌اند و به همین دلیل احکام جدید صادر نشده!

او با تاکید بر اینکه در پنج ماه اول سال، کارگران وزارت نیرو حقوق سال ۱۴۰۰ را گرفته‌اند؛ می‌گوید: انتظار داریم در روزهای باقیمانده تا پایان ماه، احکام جدید صادر و حقوق براساس آن واریز شود؛ حقوق شهریور را باید براساس افزایش مصوب شورایعالی کار بپردازند؛ پنج ماه است هزینه‌های زندگی افزایش یافته اما ما با حقوق سال قبل زندگی را می‌چرخانیم.

به گفته وی، بخشنامه‌ی صدور احکام به برق مناطق آمده و انتظار صدها کارگر وزارت نیرو این است که در همین هفته تمام مشکلات حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز