خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

درخواست کادر سلامت برای برقراری فوق‌العاده خاص/ سازمان برنامه و بودجه عادلانه رفتار کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۲۴۹

سقائیان فرد گفت: تأخیر چندین روزه در پرداخت حقوق کادر سلامت دانشگاههای علوم پزشکی طی ماههای اخیر که پرسنل را به سختی و تنگنا انداخته و همچنین‌ عدم اهتمام بر واریز یک درصد از نه درصدِ مالیات بر ارزش افزوده به صورت ماهیانه به حساب مستقیم وزارت بهداشت، نشان می‌دهد کادر سلامت در اولویت سازمان برنامه و بودجه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سقائیان فرد (نماینده مدافع کادر سلامت) در انتقاد از سیاستهای سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: مجموعه‌ی سیاستهای این سازمان در قبالِ کادر سلامت نشان می‌دهد که آن‌ها اهمیتی برای ما قائل نیستند؛ این موضوع حتی از سوی نمایندگان مجلس نیز به صراحت مورد تائید قرار گرفته است. هرچند ممکن است برخی در گفتار در تقدیر از عملکرد کادر سلامت در دورانِ کرونا بگویند، اما صرف گفتار مهم نیست و باید از عملکرد به واقعیتِ رفتار پی برد. 

وی ادامه داد: تاخیر چندین روزه در پرداخت حقوق کادر سلامت دانشگاههای علوم پزشکی طی ماههای اخیر که پرسنل را به سختی و تنگنا انداخته و همچنین‌ عدم اهتمام بر واریز یک درصد از نه درصدِ مالیات بر ارزش افزوده به صورت ماهیانه به حساب مستقیم وزارت بهداشت، همه ازجمله اعمالی است که نشان می‌دهد کادر سلامت در اولویت سازمان برنامه و بودجه نیست. 

سقائیان فرد در خصوص اهمیت پرداختِ این یک درصد به حساب وزارت بهداشت گفت: این موضوع به طور مستقیم سلامت مردم را هدف قرار داده و امکان برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف بهداشت برای تامین سلامت مردم را غیرممکن ساخته است. 

وی در ادامه به مطالبه‌ی فوق‌العاده خاص کادر سلامت اشاره کرد و گفت: کادر سلامت سالهاست برای رسیدن به این مطالبه تلاش می‌کنند اما سازمان برنامه و بودجه به بهانه‌ی اعتبارات ناکافی این مهم را نادیده می‌گیرد. 

سقائیان فرد گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در آخرین نامه‌ی خود به‌ عدم توانایی این سازمان در تأمین اعتبارِ فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ اشاره داشتند و تاکید کردند افزایش حقوق سنواتِ گذشته در راستای حمایت و قدردانی از کادر سلامت بوده است که ما این گفته را نمی‌پذیریم. به عبارتی دیگر، چنین افزایشی برای تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده و این را نمی‌توان خاصِ کادر سلامت دانست. 

وی در پایان گفت: درخواست ما این است که همان مبلغی را که این سازمان برای برقراریِ رتبه‌بندی معلمان درنظر گرفته، برای برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت نیز اختصاص دهد، و با این اقدام عدالت و انصاف را در حق کادر سلامت نیز اجرا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز