خبرگزاری کار ایران

دوماه حقوق کارگران شهرداری شوش پرداخت شد/ انتظار برای دریافت مابقی مطالبات

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۲۰۴

درحالی‌که حدود ۳۵۰کارگر شهرداری شوش منتظر پرداخت معوقات مزدی سه ماهه خود هستند، طی دو روز گذشته شهرداری دو ماه حقوق به حساب کارگران واریز کرد.

تعدادی از کارگران شهرداری شوش واقع در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: بعد از سه‌ ماه انتظار کارگران برای دریافت حقوق، طی دو روز گذشته شهرداری شوش، معادل دو ماه حقوق را به حساب حدود ۳۵۰ کارگر واریز کرد.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر یک ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند، در ادامه گفتند: شهردار مدعی است منابع مالی کافی ندارد به همین دلیل توانایی پرداخت یکجای همه معوقات کارگران شاغل در مجموعه شهرداری را ندارد.

این کارگران با بیان اینکه در تامین هزینه‌های اولیه زندگی درمانده‌ایم، اظهار داشتند: نمی‌توانیم معاش خانواده‌هایمان را تامین کنیم. در نتیجه سه تا چهار ماه بی‌حقوقی، خسارات غیرقابل جبرانی به زندگی‌مان وارد شده است.

این کارگران خواستار پرداخت هرچه زودتر مابقی معوقات مزدی خود شدند و گفتند: از شهرداری می‌خواهیم هرچه سریعتر مطالبات مزدی‌مان را کامل و برای همه کارگران پرداخت کند.

آن‌ها گفتند: مشکل دیگر این است که حق بیمه کارگران با تاخیر پرداخت می‌شود و کارگرانی که برای گرفتن خدمات درمان به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه می‌کنند، در برخی موارد از پذیرش‌شان جلوگیری می‌شود.

کارگران شهرداری شوش با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیران شهری باید منابع مالی خود را با الویت‌بندی هزینه کنند، گفتند: شهرداری برای جبران منابع مالی خود ابتدا باید هزینه‌های غیرضروری خود را حذف کند و از انجام پروژه‌های جدید بپرهیزد.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای همکاران خود اظهار داشتند: از مسئولان شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه‌ عدم دریافت مزد برای مجموعه کارگران شهرداری بوجود می‌آید، درخصوص پرداخت مابقی مطالبات مزدی کارگران اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز