خبرگزاری کار ایران

کارگران آرژانتینی برای مزد خود مراسم خاکسپاری برگزار کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۵۱۳

معترضان آرژانتینی یک تابوت ساختگی که نشان دهنده مرگ دستمزد بود را در بوینس آیرس با خود حمل کرده و با آن به راهپیمایی اعتراضی علیه سیاست‌های دولت و عدم افزایش دوباره دستمزدها پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جمعی از فعالان کارگری و مدنی آرژانتین در پایتخت این کشور (بوینس آیرس) تجمع کرده و در اعتراض به تصعید ارزش دستمزدشان در اثر تورم و سیاست‌های دولت، به شکل نمادین برای دستمزد خود مراسم خاکسپاری اجرا کردند. 

یکی از سازمان دهندگان این اعتراض در گفتگو با خبرنگار رویترز گفت: «تا اواسط ماه دیگر حقوق کافی برای تهیه مایحتاج اولیه خود نداریم!»

معترضان آرژانتینی روز گذشته یک تابوت ساختگی که نشان دهنده مرگ دستمزد بود را در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین با خود حمل کرده و با آن به راهپیمایی اعتراضی علیه سیاست‌های دولت و عدم افزایش دوباره دستمزدها پرداختند.

برخی از زنان کارگر به شکل نمادین لباس تشییع جنازه مشکی پوشیده و تاج گل روی تابوت گذاشتند. سایر افراد حاضر در راهپیمایی در بوینوس آیرس نیز در این مراسم نمادین به انجام اجراها و پرفرمنس‌های دیگر پرداختند. 

کارشناسان اقتصادی آمریکای لاتین می‌گویند که انتظار می‌رود تورم هفتاد درصدی آرژانتین تا پایان سال جاری به حدود ۹۰ تا ۱۰۰ درصد برسد و قدرت خرید کارگران را با وجود سال‌ها تلاش دولت برای مهار افزایش قیمت‌ها کاهش دهد. 

ملیسا گارگارلو (نماینده جبهه سازمان‌های کارگری آرژانتین) در این راهپیمایی که تا مقابل دفتر ریاست جمهوری آرژانتین نیز ادامه داشت، با انتقاد از دولت مدافع سرمایه‌داری حاکم بر قوه مجریه این کشور، به رویترز گفت که تا قبل از اواسط ماه جاری میلادی، بسیاری از کارگران با این مسیر تورمی و سیاست‌های ریاضتی دیگر نمی‌توانند به زندگی عادی ادامه دهند و حتی پول تهیه مواد غذایی را نیز نخواهند داشت. 

یکی از معترضان یک «تاریخچه» برای دستمزد آرژانتین به همراه داشت، و در این تاریخچه که به صورت دفترچه و کاتالوگ طراحی شده بود، نمودارهایی را نشان می‌داد که در آن توضیح داده شده بود چگونه تورم، ارزش فیش‌های حقوقی افراد را نابود کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز