خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

به دانشجویانِ رشته‌هایی که بازار کارِ مطلوبی ندارند، فناوری اطلاعات آموزش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۷۴۸

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، از انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال خبر داد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی‌نیا، با تأکید بر ارائه آموزش هیبریدی (آموزش‌های تلفیقی و فراگیر)، بیان داشت: بخش مهمی از فعالیت‌ها در آینده باید از رهگذر فعالیت‌های دانش‌بنیان عبور کند تا شاخص مهارت در کنار فعالیت‌های علمی و دانشگاهی نهادینه شود. توام کردن ایام تحصیل با مهارت آموزی، منشاء اشتغال‌زایی برای کشور خواهد بود. 

وی با اشاره به اجرایی شدن سه طرح ملی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: یکی از این طرح‌ها با عنوان نخلستان ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است که متناسب با رشته‌هایی که بازارکار مطلوبی برایشان وجود ندارد و در قالب این طرح به آن‌ها در مدت ۶ ماه مهارت‌های فناوری اطلاعات آموزش داده می‌شود. در کشور ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در این زمینه وجود دارد. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با حضور معاونان این واحد دانشگاهی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با هدف توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، فراهم‌سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها و تکالیف سازمانی منعقد شد. 

جمشید صباغ‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین ادامه داد: فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی در واحد علوم و تحقیقات متناسب با نامگذاری سال ۱۴۰۱، شتاب بیشتری به خود گرفته است. در این دانشگاه تمرکز بر فعالیت دانشکده‌های مهارتی و موضوعی در حوزه‌های مختلف و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارتی در رشته‌های زیادی صورت می‌گیرد. 

داود ثمری معاون علم و فناوری واحد علوم و تحقیقات نیز گفت: با توجه به سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تعمیق آموزش دانشگاهی و مهارت آموزی دانشجویان، رویکرد متفاوتی از طریق همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مرکز رشد و سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات برای تبدیل شدن به یک مرکز شاخص مهارت آموزی دنبال می‌شود. 

به گفته وی، بر اساس این سند همکاری مجوز تاسیس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در واحد علوم و تحقیقات صادر می‌شود و این مرکز در کنار مرکز رشد و سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات فعالیت خود را آغاز می‌کند. 

بر اساس این گزارش، تشکیل کارگروه مشترک جهت پیگیری نظارت و عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه، همکاری در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک، همکاری در چاپ مقالات، همکاری در طراحی و اجرای دوره‌های آموزش مهارتی به صورت مجازی، تهیه فیلم و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز از جمله موضوعات مطرح شده در مفاد این تفاهم نامه است. 

همچنین فراهم‌سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و غیردولتی سازمان یا تطبیق آن‌ها با دوره‌های آموزش مهارتی، همکاری در راستای تحقق استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای و اجرای آزمون‌های تعیین صلاحیت شغلی بر اساس ضوابط و مقرارت مربوطه، صدور تاییدیه حضور در دوره‌های آموزشی به صورت مشترک برای مهارت آموزان حسب نیاز و تقاضا از جمله تعهدات عنوان شده در این سند همکاری است. 

راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان

در ادامه این مراسم مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با مجوز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و با حضور غلامحسین حسینی نیا و جمشید صباغ‌زاده در این واحد دانشگاهی راه اندازی شد. 

این مرکز در راستای اجرای طرح توانمندسازی مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال، پیرو مصوبه شورای عالی اشتغال و برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و دستورالعمل اجرایی تأسیس و اداره مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاسیس شده است. 

این مرکز در محل کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات مستقر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز