خبرگزاری کار ایران

یک فعال مستقل کارگری:

احتمال نادیده گرفته‌شدن اصول‌ایمنی در حوادث‌شغلی عسلویه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۵۶

چکیده: «هدایت جرثقیل‌های سنگین کار حساسی است که انجام آن بدون حضور نیروی انسانی ماهر ممکن نیست / از نظر فنی بسیار بعید است که سه کارگر جوشکار بصورت همزمان در داخل دهانه لوله‌های بزرگ فلزی فعالیت کنند».

به گفته یک فعال مستقل کارگری در حواثروز گذشته فاز ۱۹ منطقه عسلویه نمی توان احتمال رعایت نشدن اصول ایمنی کار را نادیده گرفت.

ناصر آغاجری با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: این احتمال وجود دارد که حوادثروز گذشته به دلیل بی‌احتیاطی و نادیده گرفته شدن نکات ایمنی اتفاق افتاده باشند.

به گفته این فعال صنفی وظیفه هدایت دستگاه‌های جرثقیل‌های سنگین آنقدر حساس است که انجام آن نیازمند حضور رانندگان ماهر و مجرب است.

وی با یادآوری اینکه احداثو تکمیل پروژه‌های حساس و مهمی همچون فاز ۱۹ عسلویه بدون حضور افراد متخصص ممکن نیست، گفت: این احتمال وجود دارد که حادثه روز گذشته سقوط بوم جرثقیل در نتیجه نادیده گرفته شدن اصول ایمنی و واگذاری مسئولیت هدایت جرثقیل به افراد کم تجربه رخ داده باشد.

آغاجری بابیان اینکه به دلیل معاف بودن مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اجرای قوانین کار و تامین اجتماعی، در مناطق مورد نظر رعایت دقیق مقررات مربوط به ایمنی کار چندان جدی گرفته نمی‌شود، یادآور شد: هر دو سرنشین خودروی پراید، مهندسان پیمانکاری بودند که بی خبر از همه جا براثر سقوط بوم جرثقیل دچار حادثه شدند.

وی همچنین در خصوص حادثه مصدوم و کشته شدن سه کارگرجوشکار در درون لوله بزرگ آهنی گفت: در این حادثه نیز احتمال نادیده گرفته شدن اصول ایمنی بسیار جدی است.

وی در خصوص تشریح حادثه مورد نظر گفت: از آنجا که از نظر فنی بسیار بعید است که سه کارگر جوشکار بصورت همزمان در داخل دهانه لوله‌های بزرگ فلزی فعالیت کنند، احتمال دارد کارگران حادثه دیده به صورت‌ جداگانه داخل لوله‌ مورد نظر شده و بطور جداگانه دچار حادثه شده باشند.

وی باتاکید دوباره بر معاف بودن مناطق آزاد تجاری و افتصادی از اجرای مقررات کار و تامین اجتماعی گفت: به دلیل نبود نظارت‌های بارسان کار و تامین اجتماعی در مناطق آزاد معمولا بررسی و بازخوانی حوادثشغلی به آسانی ممکن نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز