خبرگزاری کار ایران

اعتراض معلمان نهضت سوادآموزی به طرح کمیسیون آموزش/ معلمان باید مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۴۹۹

معلمان نهضت سوادآموزی می‌گویند: برای اینکه معلمان نهضت سوادآموزی مشمول طرح ساماندهیِ استخدام کارکنان دولت نشوند، طرح ساماندهی، تامین و تربیتِ نیرو در آموزش و پرورش در مجلس پیگیری می‌شود که این طرح در واقع تضییع حق معلمانی است که سال‌ها عمر خود را در آموزش و پرورش گذاشتند.

جمعی از معلمان نهضت سوادآموزی در تماس با خبرنگار ایلنا، به تصمیم آموزش و پرورش در مورد وضعیتِ خود اعتراض کردند. 

آن‌ها می‌گویند: ما معلمان نهضت سوادآموزی که سالهای بسیاری عمر و جوانیِ خود را برای آموزش و پرورش گذاشتیم و در شرایط سخت با کمترین حقوق و بیمه کار کردیم، به طرح ساماندهیِ تامین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش معترضیم و از مجلس می‌خواهیم که از ظرفیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برای تبدیل وضعیت ما نیز استفاده شود. 

در حال حاضر طرحی با عنوان طرح ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس وجود دارد که مطابق با این طرح، «وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ برای نمره مکتسبه آن‌ها در آزمون محاسبه کند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.» 

معلمان می‌گویند: ما به این طرح کمیسیون آموزش مجلس معترضیم چراکه باعث می‌شود بخشی از سابقه‌ی معلمی ما نادیده گرفته شود و ما که سال‌ها برای آموزش و پرورش کار کردیم با نیرویی که مربوط به بخش خصوصی است در شرایط تقریبا یکسان آزمون بدهیم و تجربه‌ی سال‌ها کارمان در آموزش و پرورش نادیده گرفته شود. 

معلمان نهضت سوادآموزی می‌گویند: چندی پیش ایثارگران نهضت سوادآموزی، با قانون تبدیل وضعیتِ ایثارگران، تبدیل وضعیت شدند. بنابراین ما هم که به عنوان نیروهای شرکتی محسوب می‌شویم باید مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شویم. 

این معلمان می‌گویند: برای اینکه معلمان نهضت سوادآموزی مشمول طرح ساماندهیِ استخدام کارکنان دولت نشوند، طرح ساماندهی، تامین و تربیتِ نیرو در آموزش و پرورش در مجلس پیگیری می‌شود که این طرح در واقع تضییع حق معلمانی است که سال‌ها عمر خود را در آموزش و پرورش گذاشتند تا مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز