خبرگزاری کار ایران

افزایش ۴۲ درصدی بیمه شدگان کشاورز و روستایی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۳۱۹

محمد اسماعیلی گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان زنجان ۹۳۰ نفر عضو جدید جذب شده است.

به گزارش ایلنا، محمد اسماعیلی (مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان) از افزایش ۴۲ درصدی جذب بیمه شده جدید در استان زنجان نسبت به میانگین ۵ساله خبر داد. 

محمد اسماعیلی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزی، روستائیان و عشایر استان زنجان ۹۳۰ نفر به عنوان عضو جدید جذب شده است که این رقم نسبت به میانگین ۵ساله گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه در ۳ ماه سال گذشته میزان جذب عضو جدید، ۶۵۴ نفر ثبت شده است، افزود: نرخ جذب در ۳ ماه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته از افزایش ۲۲.۶ درصدی برخوردار بوده است. 

وی با اشاره به اینکه جذب ۳۹۰ نفر به عنوان سهمیه تکلیفی استان هدف‌گذاری شده بود، ادامه داد: جذب ۹۳۰ نفر عضو جدید صندوق در استان زنجان از هدفگذاری‌های سال گذشته صندوق بود که با تلاش کارگزاری‌ها و مسئولان مربوطه انجام شد که استان زنجان حائز رتبه برتر شده است. 

اسماعیلی با بیان اینکه از کل اعضای جدید جذب شده ۲۷۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: از کل اعضای جدید جذب شده ۲۷۰ نفر را بانوان فعال در مشاغل خانگی، کشاورزی و روستای تشکیل می‌دهد که جذب این رقم برای نخستین بار در استان انجام شده است که خود یک رکورد محسوب می‌شود. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان کل اعضای صندوق در استان را ۵۴ هزار ۸۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۶ هزار و ۶۴ نفر تا پایان خرداد ماه سال جاری بیمه‌پرداز فعال و ۴ هزار و ۸۵۰ نفر مستمری بگیر هستند. 

وی در ادامه به اجرای طرح قرارگاه کرامت در صندوق اشاره و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در قالب طرح قرارگاه کرامت در استان زنجان برای جذب ۹ هزار و ۶۶۳ نفر عضو جدید تا پایان خرداد سال آینده پیش بینی شده است که با اجرای این طرح تحول چشمگیری در آمارها و ارقام‌های کمی صندوق محسوب می‌شود. 

اسماعیلی تصریح کرد: یک پویایی و روح تازه‌ای در صندوق در سطح کشور با اجرای رویکرد انقلابی دیده شده است که امید می‌رود تا همه مخاطبان این صندوق را که غالبا کشاورزان و تولیدکنندگان روستایی هستند از مزایای دولت در استان بهره‌مند شوند. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان ساکنان روستایی، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلان و کارگران فصلی و مشاغل خانگی، رانندگان حمل نقل بار و مسافر و بانوان را از مخاطبان اصلی صندوق خواند و اذعان کرد: این افراد می‌توانند با عضویت در این صندوق از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت آن استفاده کنند. 

وی سهم دولت را در عضویت صندوق بیمه احتماعی کشاورزان و روستاییان را دو برابر متقاضی و بیمه‌گر اعلام کرد و افزود: این میزان پرداختی از سوی دولت یک امتیاز بزرگ است که در راستای گسترش عدالت اجتماعی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز