خبرگزاری کار ایران

حل مشکلِ پروانه فعالیتِ مشاورانِ حفاظت فنی و خدمات ایمنی بعد از سه سال/ دو هزار مشاور به کار خود ادامه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۹۱۲

نماینده مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی گفت: طی جلسه‌ای که با رئیس مرکز تحقیقات و تعلمیات حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای داشتیم، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که براساس آن همه مشاوران قبلی می‌توانند به کار خود ادامه بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمصطفی بابایی (نماینده مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی) از حل شدن مشکل فعالیت مشاورانِ حفاظت فنی و خدمات ایمنی خبر داد و گفت: طی جلسه‌ای که با آقای مهندس رضا کرمی، رئیس مرکز تحقیقات و تعلمیات حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای، داشتیم مشکل مشاوران که سه سال در حوزه‌ی ایمنی بلاتکلیف مانده بودند با رویکرد جدید حل و فصل شد. 

وی گفت: در این جلسه همگرایی خوبی به وجود آمد و در نهایت تفاهم‌نامه‌ای صورت‌جلسه کردیم که براساس آن همه مشاوران قبلی می‌توانند به کار خود ادامه بدهند. البته شرایطی هم گفته شده که در آینده آن را بیان خواهم کرد. 

نماینده مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی افزود: هر چند انتظار ما بیش از آن چیزی بود که در آن جلسه اتفاق افتاد اما تقریبا می‌شود گفت که بخش زیادی از مشکلات ما حل شد. در واقع تخصص آقای کرمی و مشاوران ایشان در حوزه ایمنی و بهداشت کار سبب شد این مشکل بعد از سه سال حل شود. 

بابایی گفت: در حال حاضر یک دبیرخانه موقت برای نمایندگان مشاوران تعیین شده و قرار است در زمینه نظارت، پشتیبانی، آموزش، تدوین آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و تائید صلاحیت‌ها خدماتی ارائه دهد. همچنین قرار است سامانه‌ای با همکاری مرکز ایجاد کنیم که از آن طریق مشاوران بتوانند فعالیت‌های خود را گسترش دهند. موضوعات بسیاری در این سامانه دیده شده و یکی از بهترین کارهایی که می‌شد انجام داد ساماندهی مشاوران است. 

به گفته‌ی بابایی؛ مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و مواد ۸۸ و ۸۹ قانون کار و در راستای برون‌سپاریِ بخشی از خدمات وزارت کار، به وجود آمدند. این مشاوران زیر نظر مرکز تحقیقات وزارت کار آموزش دیدند و بعد از تائید صلاحیت به عنوان مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی شروع به فعالیت کردند. در این سال‌ها مشاوران خدمات ارزنده‌ای ارائه داده‌اند و اگر قرار باشد در بحث پیشگیری از حوادث نظام مهندسی در حوزه‌ی ایمنی تشکیل شود اصل قضیه مشاوران هستند. 

گفتنی است؛ در سال ۱۳۹۸ دستورالعمل آیین‌نامه مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی به تصویب رسید که این آیین‌نامه اعلام می‌کرد فارغ التحصیلان بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، از صلاحیت لازم در ارائه خدمات برخوردار نیستند. براساس آیین‌نامه جدید بسیاری از مشاوران که متخصصات ایمنی بودند کنار گذاشته شدند و نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند. این موضوع باعث اعتراضِ مشاوران شد تا اینکه به گفته‌ی نماینده مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی این مشکل در جلسه‌ای که روز یکشنبه با حضوض نمایندگان مشاوران و رئیس مرکز تحقیقات و تعلمیات حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای برگزار شد حل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز