خبرگزاری کار ایران

تعلل در رتبه‌بندی معلمان/ هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرا وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۹۴۹

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش در عدم اجرای طرح رتبه بندی و تعلل صورت گرفته با وجود تلاش‌های مجلس و تعیین بودجه، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، رضا حاجی‌پور در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو در خصوص آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: این کمترین توقع معلمان بود. در وزارت آموزش و پرورش در چند دوره گذشته لایحه‌ای آوردند و کمیسیون با همکاری همه نماینده‌ها، این موضوع را تصمیم‌گیری نهایی کردند. 

وی با اشاره به روند تصویب این قانون اظهار کرد: در نهایت گفته شد سازمان استخدامی کشوری، برنامه و بودجه، معاون پارلمانی وزیر و… باید حضور داشته باشند. 

حاجی‌پور همچنین مراحل گذشته را توضیح داد و تاکید کرد که این مسیر را می‌گویم تا برای معلمان ما مشخص شود ولی در نهایت ایراداتی گرفته شد. 

این نماینده مجلس افزود: ۳۸هزار میلیارد برای رتبه‌بندی از سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد که اجرای رتبه‌بندی صورت گیرد ولی طرح بازگشت و مجدد به تایید شورای نگهبان رسید. 

تعلل وزیر آموزش و پرورش

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: قصد داشتیم مصوبه‌ای درست از مجلس به دولت برود. ما در حوزه نظارت و مطالبه‌گری از وزیر انتظار داریم چون بودجه مشخص شده؛ پس چرا تعلل می‌کنید؟ 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس  تاکید کرد که امروز هیچ مانعی بر سر راه رتبه‌بندی معلمان به جز وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد. 

حاجی‌پور ادامه داد: نطق‌هایی نیز در مجلس ارائه شد و همه نماینده‌ها به بحث رتبه‌بندی تاکید دارند؛ خاصه آقای وحیدی که در کمیسیون آموزش و پرورش زحمت می‌کشد. 

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص بازخواست وزیر آموزش و پرورش و تعلل او در حوزه رتبه‌بندی اظهار کرد: همه این سوالات انجام شده است. 

مدافعان ۲۰۳۰ در دولت رئیسی جلوی رتبه‌بندی را گرفتند

وحیدی در این ارتباط زنده تلفنی گفت: همه این نکات به حق است و لایحه‌ای که به پیشنهاد کمیسیون آموزش مطرح شده است، زیر مجموعه سند تحول بنیادین است. 

وی خاطرنشان کرد: علت توقف این قانون در دولت به دلیل ابلاغ آئین نامه است و مجلس نیز در این زمینه گلایه‌مند است. 

این نماینده مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تاکید کرد که این قانون توسط برخی اعضای دولت متوقف شده است؛ در حالی که عملا هیچ بهانه‌ای برای‌ عدم اجرا وجود نداشته است. 

وحیدی گفت: ما از وزیر و برخی اعضای سازمان برنامه و بودجه گلایه داشتیم. چون هم و غم آن‌ها، مسئله معلمان نیست و شرایط را به درستی درک نمی‌کنند؛ اتفاقا مدافعان پروژه ۲۰۳۰ هم هستند و امروز به بهانه‌های غیر قانونی و اجتماعی جلوی اجرای طرح رتبه‌بندی را گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز