خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شکایاتِ بسیاری از وزارت کار در دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۰۹۷

اولین نشست تخصصی آموزشی کارشناسان ستادی و استانی حقوقی و روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دیوان عدالت اداری در حوزه کار و تامین اجتماعی صبح امروز (سه‌شنبه/ ۱۷ خرداد) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین نشست تخصصی آموزشی کارشناسان ستادی و استانی حقوقی و روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دیوان عدالت اداری در حوزه کار و تامین اجتماعی صبح امروز (سه‌شنبه/ ۱۷ خرداد) برگزار شد. 

مرضیه داوری (مدیرکل حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در مورد این برنامه گفت: یکی از مسائلِ مهم ادارات حقوقی و روابط کار وزارت کار و ادارات کل استان‌ها، شکایاتِ بسیاری است که علیه دولت و وزارت کار مطرح می‌شود. 

وی ادامه داد: گاهی لوایح و آرایی از جانب دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود که اینها مشکلاتی را برای وزارتخانه ایجاد می‌کند. بنابراین مهم‌ترین هدف ما در تشکیلِ این جلسه‌ی هم‌اندیشی کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در موردِ نحوه‌ی رسیدگی دیوان است که این کار می‌تواند به کاهش دعاوی و آرایی کمک کند که به ضرر وزارتخانه است. 

داوری بیان کرد: انگیزه ما از این جلسه‌ی هم‌اندیشی که با حضور مستشاران دیوان عدالت اداری برگزار شد، نزدیکی بیشتر نحوه‌ی اندیشیدنِ ما نسبت به موضوعات و استفاده‌ی بهتر از تجارب است، تا قضات دیوان اشتباهاتی که ما در تنظیم لوایح داریم را به ما متذکر شوند. 

وی افزود: این هم‌اندیشی در واقع برای احقاق حقوق مردم و صیانت از حقوق وزارتخانه متبوع ایجاد شده است. 

مدیرکل حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد موضوعاتِ این شکایات گفت: موضوعات شکایات از وزارت کار متفاوت است؛ ابطالِ مصوباتی که از سمتِ وزارتخانه صادر شده، شکایاتی که مربوط به رسیدگی به یارانه‌ها است، مصوبات اداری و به طور کلی هر اعتراضی که نسبت به مصوباتِ دولت و وزارت کار مطرح می‌شود و دیوان می‌تواند در مورد آن نظر دهد، از جمله‌ی این موضوعات هستند. 

داوری در ادامه درمورد اقدامات مدیریتِ کل حقوقی گفت: وزارت کار در دو حیطه‌ی ستادی و اجرایی مشغول فعالیت است. اموری که در ستاد وزارتخانه دنبال می‌شود همان وظایفِ اصلیِ وزارت کار و تعاون است که در ادارات کار استانی هم پیگیری می‌شوند. 

مدیرکل حقوقی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیگیریِ دعاویِ دیوان عدالت اداری و گرفتنِ سند برای املاکی که سال‌ها پیش در اختیارِ وزارتخانه قرار گرفتند، در دستور کار ماست. 

وی گفت: با توجه به اینکه وزیر کار ریاست هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه را برعهده دارند، یکی دیگر از وظایف اداره کل حقوقی رسیدگی به مسائل حقوقی صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه است. در همین راستا هیأت حل اختلافی تشکیل دادیم که موضوعاتِ مربوط به شرکت‌ها و هلدینگهای زیرمجموعه را رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز