خبرگزاری کار ایران

نگرانی جمعی از کارگران پیمانکاری شهرداری از عدم افزایش حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۰۷

جمعی از کارگران پیمانکاری شهرداریِ تهران می‌گویند: جلوی افزایش حقوق کارگران گرفته شده و فعلا علی‌الحساب دریافت کرده‌ایم تا نتیجه‌ی تصمیم دولت در مورد افزایشِ ده درصدیِ حقوق کارگران دولت مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از قرار معلوم جمعی از کارگران پیمانکاریِ زیر مجموعه‌ی شهرداری تهران، که در دو بخش نظافت و حفاظتِ پایانه‌ها زیر نظر دو پیمانکارِ متفاوت کار می‌کنند، از عدم افزایش حقوق خود گلایه دارند. 

به گفته‌ی آن‌ها؛ دریافتیِ فروردین این کارگران حتی کمتر از دریافتیِ اسفند سال گذشته بوده است. 

این کارگران که به دلیل موقت بودنِ قراردادهایشان، تمایلی به دادنِ اطلاعاتی دقیق‌تر از مجموعه‌ی خود ندارند، می‌گویند: فعلا علی‌الحساب دریافت کرده‌ایم تا نتیجه‌ی تصمیم دولت در مورد افزایشِ ده درصدیِ حقوق کارگران دولت مشخص شود. 

آن‌ها می‌گویند: ما کارگر پیمانکاری هستیم و به هیچ عنوان کارگر دولتی محسوب نمی‌شویم پس چرا شهرداری اجازه‌ی افزایش حقوق مطابقِ مصوبه‌ی شورایعالی کار را نمی‌دهد؟ چرا وقتی کارگرِ پیمانکاری برای شکایت از پیمانکارِ به شهرداری مراجعه می‌کند پاسخِ «به ما ربطی ندارد، با پیمانکار مشکلاتتان را حل کنید» می‌شنود اما حالا که بحثِ افزایشِ ده درصدیِ حقوق مطرح است، ما کارگرِ شهرداری به حساب آمده‌ایم؟

گفتنی است؛ مطابق با بخشنامه‌ی سازمان استخدامی کشور قرار است مزد کارگرانِ نهادهای دولتی تنها ده درصد افزایش یابد. این در حالیست که طبق قانون کار، افزایش مزد تمام کارگرانِ مشمول قانون کار باید تابع تصمیمات شورایعالی کار باشد. طیِ روزهای گذشته کارگرانِ بسیاری به این تصمیم دولت اعتراض کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز