خبرگزاری کار ایران

امیدواری کارگران فضای سبز آقاجری/ وزیر نفت وعده داد همه چیز درست می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۸۸۵

کارگران فضای سبز شرکت نفت آقاجری با وعده‌های مسئولان شهرستانی، استانی و وزارتخانه نفت به آینده شغلی خود امیدوار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۶۳ نفر از کارگران روزمزد (جایگزین نیروی کار فضای سبز) شرکت نفت آقاجری که از آذر ماه سال گذشته (۱۴۰۰) در مخالفت با کارفرما برای عقد قرارداد کار با پیمانکار کنار گذاشته و بلاتکلیف شده بودند، از اردیبهشت ماه جاری با اعتماد به وعده‌های داده شده مسئولان برای عقد قرارداد مستقیم موقتا شرایط کار با پیمانکار را پذیرفته و مشغول به کار شده‌اند تا وعدهای مسئولان برای دائمی شدن کارشان با شرکت نفت آقاجری عملی شود.

یکی از کارگران گفت: در روزهای بلاتکلیفی مراجعات زیادی به برخی مسئولان شرکت نفت آقاجری، نمایندگان مجلس، وزارت نفت و حتی شخص وزیر نفت (که برای افتتاح یک پروژه به اهواز سفر کرده بود) داشتیم، ضمن اینکه نامه‌نگاری‌های با دفاتر مسئولان ارشد نظام از سوی برخی همکارانمان صورت گرفته که در نتیجه این پیگیری‌ها مسئولان نفت آقاجری به صورت روزمزدی ما را با مسئولیت پیمانکار به کار گرفته‌اند تا وضعیت شغلی‌مان تا پایان خرداد مشخص شود.

وی درباره مشکلات خود و همکارانش تصریح کرد: میانگین سوابق کار کارگران فضای سبز آقاجری که در شهرستان امیدیه استان خوزستان کار می‌کنند، حدود ۱۰ تا ۱۵سال است و در طول این سال‌ها بدون قرارداد در استخدام شرکت نفت آقاجری مشغول کار بوده‌ایم، تا اینکه پایان آذر ماه سال جاری به یکباره کارفرما تصمیم گرفت به جای عقد قرارداد دائمی که سال‌ها در انتظارش بودیم، همه ما را به پیمانکار بسپارد. بنابراین همه کارگرانی که با امضای قرارداد جدید با پیمانکار مخالف بودند امکان ادامه کار نداشتند و حراست شرکت نفت آقاجری مانع ورود ما به محل کارمان شد.

طبق اظهارات وی، در طول خدمت‌مان هر یک از کارگران فضای سبز به عنوان نیروی جایگزین در واحد نفت آقاجری استخدام شده‌اند اما به صورت تمام وقت کار کرده‌ایم. ما با همکاران قراردادی فضای سبز در یک محیط کوچک و نزدیک به هم کار می‌کنیم اما آن‌ها از انواع مزایای مزدی، رفاهی و بسیاری مزایای دیگر بهره‌مند هستند ولی ما هیچکدام از این مزایا را نمی‌گیریم، با این حال به امید مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان در طول این همه سال با انگیزه به کار خود ادامه داده‌ایم.

طبق اظهارات این کارگر، مشکل از آنجا آغاز شد که چند ماه پیش زمانی که شرکت نفت آقاجری می‌خواست طرح طبقه‌بندی مشاغل را برای همه کارکنان اجرایی کند اسامی کارگران فضای سبز در میان لیست نبود. ظاهرا این طرح شامل کارگران قراردادی و پیمانکاری می‌شد که اسامی آن‌ها در سامانه ساپنا (سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت) وارد شده بود.

وی ادامه داد: آنگونه که مسئولان نفت آقاجری قول داده‌اند، قرار است اسامی کارگران جایگزین فضای سبز در سامانه ساپنا وارد شود تا ما هم همانند همکارانمان از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، برخوردار شویم.

او در خاتمه به نمایندگی از همکاران خود تصریح کرد: این وعده‌ها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تمام مشکلات حل شود؛ انتظار داریم قراردادهایمان با شرکت نفت آقاجری منعقد شود تا کار خود را با انگیزه بیشتری ادامه دهیم؛ اگر امنیت شغلی ما تامین شود، معیشت کارگران بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز