خبرگزاری کار ایران

در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی دارالقرآن خانه کارگر مطرح شد؛

آن‌ها که می‌گویند دستمزد باعث تورم می‌شود از زجرِ کارگران آگاه نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۸۲۹

مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآنی امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در ساختمان خانه کارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآنی امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در ساختمان خانه کارگر برگزار شد. 

در این برنامه محمد صادق محسنی (مدیر روابط عمومی دارالقرآن خانه کارگر) در توضیح مسابقات قرآنی مجموعه‌ی دارالقرآنِ خانه کارگر گفت: دارالقرآن خانه کارگر جزو بزرگترین مراکز قرآنی کشور است. در این مجموعه ما دو رویداد بزرگ قرآنی داریم. اولین رویداد، جشنواره قرآنی فجر است که سال گذشته در بهمن‌ماه پنجمین دوره مسابقات را برگزار کردیم که بیش از ده هزار نفر در آن شرکت کردند. 

وی افزود: دومین رویداد بزرگ دارالقرآن خانه کارگر ماسبقات قرآنیِ جامعه کارگری است که پنجمین دوره این مسابقات نیز در هفته‌ی کارگر برگزار شد و دوستان ما در سراسر کشور به همراه خانواده‌های خود در این مسابقات شرکت کردند. 

محسنی گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت قرآن، ترتیل قرآن، اذان، حفظ سوره نبأ، حفظ جزء سی قرآن کریم، حفظ ده سوره‌ی آخر قرآن برای کودکان، تفسیر سوره نبأ و مفاهیم صلوات در هفته‌ی کارگر برگزار شد. عده‌ی قابل توجهی در این مسابقات شرکت کردند و حدود ۳۵ نفر حائز رتبه‌های برتر شدند که در این مراسم از اسن افراد تقدیر به عمل خواهد آمد. 

در ادامه‌ی این مراسم، محمد حمزه‌ای (مدیر روابط بین‌الملل خانه کارگر) ضمن تبریک روز جهانی کارگر گفت: امروز روز جهانی کارگر است. در سال ۱۸۸۶ کارگران نساجی آمریکا درشیکاگو به خاطر ساعت کار بالا دست از کار کشیدند و برای اعتراض به خیابان‌ها آمدند. اعتراضات آن‌ها در آن زمان باعث کشته شدن و اعدام چند کارگر شد اما سال‌ها بعد این اعتراضات نتیجه داد و سازمان بین المللی کار شکل گرفت. 

وی در ادامه گفت: ترس آمریکا از رواج کمونیست و مسائل اجتماعی سیاسی سبب شد سال‌ها بعد از این اعتراضات سازمان سه‌جانبه‌ی بین المللی شکل بگیرد. در این سازمان مقاوله‌نامه‌هایی به تصویب می‌رسد که اولین مقاوله‌نامه مربوط به کاهش ساعات کار بود. در سال ۱۹۱۹ ساعت کار به ۸ ساعت در روز کاهش یافت. آخرین مقاوله نامه نیز هم حذف خشونت و آزار و اذیت در محیط کار بود. 

حمزه‌ای گفت: از بین این مقاوله نامه‌ها تعدادی مقاوله‌نامه‌ی بنیادین هستند؛ یعنی چه کشوری به این مقاوله‌نامه‌ها ملحق شود و چه نشود باید آن را اجرا کند. از جمله این مقاوله‌نامه‌ها می‌توان به آزادی تشکل‌ها، مزدِ مساوی برای زن و مرد، منع کار اجباری، منع تبعیض در کار و مقاوله‌نامه بدترین شکل کار کودک اشاره کرد. 

وی در ادامه با اشاره به قانون کار جمهوری اسلامی ایران و اهمیت این قانون گفت: قانون کار ما به دست آقای محجوب و دوستانشان نوشته شده است و این برای ما باعث افتخار است. 

حمزه‌ای گفت: کارگران و نماینده کارگرها هر کجا باشند آن مجموعه موفق می‌شود. امروز نبود آقای محجوب در مجلس به خوبی احساس می‌شود. برخی از نمایندگان مجلس به این موضوع اذعان دارند که جایِ بهترین نماینده‌ی کارگری در مجلس خالی است. 

مدیر روابط بین‌الملل خانه کارگر گفت: کارشناسان سازمان بین‌المللی کار می‌گویند هر کشوری اگر به حداقل دستمزد، کرامت انسانی و امنیت شغلی توجه کند از اقتصاد و اشتغالی پایداری برخوردار می‌شود. آن‌ها که می‌گویند دستمزد باعث تورم می‌شود، از زجرِ کارگران آگاه نیستند و اشتباه می‌کنند. آن‌ها نسبت به مسائل ناآگاه هستند. مزد باید به اندازه‌ای باشد که خانواده‌ها بتوانند در رفاه زندگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز