خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارکنان نظام بانکی پاکستان با وجود هشدارهای پلیس و دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۷۹۱

کارگران بانک‌های دولتی و عمومی پاکستان قصد دارند از ظهر روز ۲۲ آوریل در چهارراه دی-چوک در منطقه سرخ اسلام آباد اعتراضات خود را برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه پاکستانی «بحران۲۴»، کارکنان بانک‌های پاکستان برای تظاهرات در پایتخت این کشور یعنی اسلام آباد فراخوان دادند. 

طبق این گزارش، کارگران بانک‌های دولتی و عمومی پاکستان قصد دارند از ظهر روز ۲۲ آوریل در چهارراه دی-چوک در منطقه سرخ اسلام آباد اعتراض کنند. 

طبق این فراخوان یک تظاهرات نیز در بعد از ظهر روز بعد برگزار می‌شود. سازمان دهندگان خواستار لغو دستور ۱۲ آوریل دولت جدید هستند که تعطیلات را کاهش داده و گشایش زودتر دفاتر دولتی را الزامی کرده است. 

میزان استقبال و شرکت در اعتراضات با توجه به شرایط ملتهب سیاسی روزهای اخیر پاکستان نامشخص است، اگرچه ممکن است ده‌ها نفر در این تجمع شرکت کنند. اعتراضات مرتبط در هفته‌های اخیر رخ داده است. تجمع‌های بیشتر احتمالاً در نزدیکی ساختمان‌های دولتی در منطقه سرخ در بعدازظهرهای جمعه و شنبه برگزار می‌شود. 

بنابر این گزارش، نیروهای امنیتی احتمالاً اعتراضات را زیر نظر خواهند داشت و در صورت ایجاد اختلال خاص ممکن است سعی کنند تجمع‌کنندگان را متفرق کنند. 

برآورد کارشناسان این است که درگیری بین معترضان و پلیس امکان‌پذیر است و به طور عمده اگر شرکت‌کنندگان سعی در شکستن حلقه‌های امنیتی داشته باشند، احتمال درگیری باتوجه به حجم بالای کارمندان دولتی معترض در پاکستان که از همه ایالات می‌آیند، زیاد است. پلیس پیش از این اطلاعیه داده است که اگر تظاهرکنندگان بخواهند راهپیمایی کنند یا جاده‌های مجاور را مسدود کنند، ممکن است اختلالات حمل و نقل محلی رخ دهد. 

در بیانیه پلیس این توصیه خطاب به مردم آمده است که برای احتیاط از هرگونه اعتراض خوددداری کرده و در صورت وقوع خشونت، فوراً منطقه را ترک و از هرگونه سفر درون شهری اضافی در این مناطق جلوگیری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز