خبرگزاری کار ایران

خواستار بازرسی از شرایط کارگران شهرداری ایرانشهر هستیم/ وزارت کار ورود کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۱۳۵

کارگران شهرداری ایرانشهر، با ۵ ماه حقوق معوقه و عدم دریافت ۱۳ سال عیدی شرایط معیشتی نامناسبی دارند. کارگران این شهرداری خواستار رسیدگی بازرسان وزارت کار به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند.

 تعدادی از کارگران شهرداری ایرانشهر در تماس با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان مشکلاتی که در نتیجه‌ عدم دریافت ۵ ماه حقوق بر آن‌ها تحمیل شده است، خواستار رسیدگی بازرسان اداره کار به وضعیت مطالبات معوقه خود شدند.

یکی از کارگران با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی در واکنش به اخباری که در شش ماه گذشته در مورد شرایط سخت زندگی کارگران شهرداری ایرانشهر در نتیجه عدم دریافت چندین ماه حقوق منتشر شده است، گفت: از بازرسی وزارت کار می‌خواهیم با ورود به شهرداری ایرانشهر به روند پرداخت حقوق کارگران شاغل در آن رسیدگی کند.

وی ادامه داد: ۵ماه حقوق (با احتساب فروردین ماه سال جاری) و ۱۳ سال عیدی از شهرداری طلبکاریم که فقط شهرداری قبل از سال نو حدود یک میلیون تومان به حساب حدود ۶۵۰ کارگر به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و هیچ خبری از پرداخت ۴ ماه حقوق سال گذشته و عیدی و پاداش، علیرغم اینکه کمتر از سه روز تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۱ داریم؛ نیست.

او گفت: شرایط زندگی کارگران شهرداری ایرانشهر به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق، عیدی و بیمه خوب نیست و از این بابت جا دارد وزارت کار؛ بازرسان خود را روانه شهرداری ایرانشهر کند.

این کارگر با بیان اینکه باید مشخص شود تا چه زمانی معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود، گفت: ۱۳ سال است، شهرداری ایرانشهر به ما کارگران عیدی نمی‌دهد و آغاز سال جاری را همانند سالهای گذشته بدون عیدی و حقوق سپری کردیم. در حال حاضر هم که ماه مبارک رمضان است، سفره‌هایمان خالی‌تر از همیشه است.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران؛ همه کارگران این مجموعه در فصل گرما و سرما برای رفاه مردم و زیباسازی فضای شهر بدون هیچگونه تعطیلی و ایجاد وقفه در کارمان هر روز از صبح تا عصر تلاش می‌کنند بدون اینکه زحمتشان به چشم بیاید و همیشه دغدغه قرارداد، حقوق، عیدی و امنیت شغلی دارند. حال سوال این است که چرا قانون برای ما کارگران شهرداری ایرانشهر رعایت نمی‌شود؟ تکلیف ما کارگران چه زمانی مشخص خواهد شد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز