خبرگزاری کار ایران

ادامه‌ی بلاتکلیفی ۷۲ نفر از نیروهای مخابرات استان خوزستان/ نماینده اهواز: از طریق وزیر ارتباطات موضوع را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۴۰۵

نیروهای مخابرات استان خوزستان گفتند: بعد از گذشت ۸ ماه از صدور حکم اداره کار برای بازگشت به کار ما، این حکم هیچ ضمانت اجرایی ندارد و حتی شورای تأمین استان خوزستان هم نمی‌تواند برای بازگشت به کار نیروه‌ها اقدامِ موثری انجام دهد.

جمعی از نیروهای مخابرات استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه‌ی بلاتکلیفیِ خود و عدم بازگشت به کار خبر دادند. 

این نیروها می‌گویند: بعد از گذشت ۸ ماه از صدور حکم اداره کار برای بازگشت به کار ما، این حکم هیچ ضمانت اجرایی ندارد و حتی شورای تأمین استان خوزستان هم نمی‌تواند برای بازگشت به کار نیروه‌ها اقدامِ موثری انجام دهد. 

۷۲ نفر از نیروهای مخابرات استان خوزستان که دو دوره بدون قرارداد به کار خود ادامه داده بودند، با استناد به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قرارداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند و به نفع خود رأی گرفتند. مطابق رأیی که توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف صادر شده است؛ این کارگران نیروهای دائم مخابرات به حساب می‌آیند و باید به کار خود برگردند. 

این کارگران با وجود تلاش‌های بسیار برای اجرای رأی و گرفتنِ قولِ مساعدت از نمایندگان حوزه خود در مجلس شورای اسلامی برای پیگیریِ کار، هنوز نتوانسته‌اند به کار خود برگردند. 

کریم حسینی (نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی) در خصوص وضعیتِ پیگیریِ مشکل نیروهای مخابرات خوزستان به ایلنا گفت: ما از هر جا که می‌توانستیم پیگیرِ وضعیتِ این نیروها و بازگشت به کار آن‌ها بودیم؛ حتی از وزیر ارتباطات نیز طرح سوال کردیم و حالا منتظر هستیم این سوال در دستور کار مجلس قرار بگیرد و از این طریق هم به وزیر مربوطه فشار وارد کنیم تا مشکل این نیروها حل شود. 

نماینده مردم اهواز و باوی گفت: با آقای نیکزاد، نائب رئیس اول مجلس، نیز در این خصوص صحبت کردیم و ایشان نیز پیگیرِ موضوع هستند. 

حسینی افزود: شرکت مخابرات خدمات اول در اجرای رأی ادراه کار مقاومت می‌کند بنابراین ما به دنبال حلِ این مشکل از طریق وزیر ارتباطات هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز