خبرگزاری کار ایران

صدور رای بازگشت به کار نیروهای مخابرات ماهشهر و گتوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۷۹۷

رای هیأت حل اختلاف به نفع نیروهای مخابرات شهرستان ماهشهر و گتوند استان خوزستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رای هیأت حل اختلاف به نفع نیروهای مخابرات شهرستان ماهشهر و گتوند استان خوزستان صادر شد. با این رای، کارگران علاوه بر اینکه به کار خود بازمی‌گردند، قراردادشان از موقت به دائم تبدیل می‌شود و کارفرما ملزم به پرداخت حق السعی خواهد شد. 

پیشتر نیز رای هیأت حل اختلاف به نفع نیروهای مخابرات باغملک و رامشیر صادر شده است. کارگران رامشیر با وجود آنکه حکم اجرای احکام را نیز گرفته‌اند اما کارفرما راضی به اجرای حکم نمی‌شود. 

این کارگران می‌گویند: حراست مجموعه از این حکم پیروی نمی‌کند و حتی اجازه ورود ما را به داخل شرکت مخابرات نمی‌دهد. 

آن‌ها می‌گویند: حراستی که باید مجری قانون باشد، چرا از قانون تبعیت نمی‌کند؟ شرکت خدمات اول چه پشتوانه‌ای دارد که از اجرای حکم قانونی و صریح دادگستری به راحتی طفره می‌رود؟ 

جلسه‌ی حل اختلاف ۴۲ نفر از نیروهای مخابرات اهواز نیز شنبه برگزار خواهد شد که باتوجه به رأیی که قبلا به نفع نیروهای رامشیر، باغملک، ماهشهر و گتوند صادر شده، احتمال اینکه رای به نفع کارگران صادر شود بسیار زیاد است. 

گفتنی است؛ حدود ۷۰نفر از نیروهای مخابرات استان خوزستان که دو ماه بدون قرارداد به کار خود ادامه داده بودند، با استناد به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قراداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند. رای هیأت تشخیص به نفع این نیروها صادر شد و رأی هیأت حل اختلاف نیز برای تعدادی از مناطق صادر شده است. 

طبق تبصره۲ماده ۷ قانون کار «در کارهایی که طبع آن‌ها جنبه مستمر دارد در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز