خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۹ شرکت اول ثروتمند جهان با «دانش‌بنیان» عجین هستند/ارزش‌افزایی شرکت‌ها با برنامه‌های مهارتی در ساختار منابع انسانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۲۷۸

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: امروزه از ۱۰ شرکت اول ثروتمند جهان، حداقل ۹ شرکت به طور مستقیم با نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان عجین هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا با بیان اینکه کسب و کارهای دانش بنیان، عموماً رویکردی تولیدی، Hi-Tec، تجاری و ارزش افزا دارند، بیان داشت: راه‌اندازی کسب و کارهای دانش بنیان نیازمند دانش و مهارت تخصصی بهره گیری از فناوری‌های نوین برای خلق ارزش افزوده، بهبود بهره وری ملی، ارتقای کیفیت محصولات و خدمات عرضه شده به بازار است. 

وی افزود: در شرکت‌های دانش بنیان، موضوع خلاقیت، نوآوری دانش، کارآفرینی و مهارت، نقش مهمی ایفا می‌کند و این بدان معنی است که باید گستره‌ی هم افزایی اکوسیستم آموزش و کارآفرینی در جامعه به وجود آیند تا پشتیبان و تسهیل کننده، ایجاد و افزایش اشتغال، افزایش سطح دستمزد و درآمد و افزایش میزان سرمایه‌گذاری باشند. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری (مدظالعالی) تصریح کرد: امروزه از ۱۰ شرکت اول ثروتمند جهان، حداقل ۹ شرکت به طور مستقیم با نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان عجین هستند و همه آن‌ها از همان آغاز با طرح‌های دانش بنیان همراه بودند. 

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور با عزم جدی مسئولیت مهم مهارت آموزی افراد را با استفاده از ظرفیت‌های سخت افزاری (بهره گیری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته درمراکز آموزش فنی و حرفه ای)، نرم افزاری (رویکردهای نوین هیبریدی آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی) و مغزافزاری (منابع انسانی توانمند در حوزه‌های کوچینگ، منتورینگ و مربیان و کارشناسان فنی و مهندسی) بر عهده دارد که با هم افزایی سایر نهادهای تاثیرگذار دراکوسیستم کارآفرینی و مهارت تحقق شعار سال، تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین با هدف افزایش تولید ناخالص ملی، رشد اقتصادی، رشد بهره وری ملی و ارزش افزوده می‌باشد میسر می‌سازد. 

حسینی نیا خاطرنشان کرد: هر اندازه که بنگاه اقتصادی دانش بنیان از مهارت افزایی در ساختار منابع انسانی خود بیشتر استفاده کند بر ارزش آن افزوده شده و چرخه تکامل یافته‌تری از بالندگی به وجود می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز