خبرگزاری کار ایران

نامه کارگران شهرداری زنجان خطاب به مسئولان؛

پرداخت عیدی کارمندی به کارگران شهرداری‌ها قانونی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۱۸۸

کارگران مجموعه شهرداری زنجان در نامه‌ای خطاب به برخی مسئولان کشور خواستار رسیدگی به مشکلات خود در زمینه پرداخت عیدی کارمندی به کارگران شهرداری‌ها شدند.

به گزارش ایلنا، حدود ۹۰۰ نفر از کارگران شاغل در بخش خدمات و فضای سبز مجموعه شهرداری زنجان در نامه‌ای خطاب به برخی مسئولان کشور خواستار رسیدگی به مشکلات خود در زمینه پرداخت عیدی کارمندی به کارگران شهرداری‌ها شدند.

در این نامه که رونوشت آن به روسای وزارت کشور، دیوان عدالت اداری، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همچنین استانداری و شهرداری زنجان ارسال شده است، ضمن انتقاد به دادنامه دیوان عدالت اداری که منجر به محرومیت کارگران شهرداری از دریافت عیدی کارگری شده است، از مسئولان خواسته‌اند راه‌حل مناسبی برای این موضوع (که مغایر با قانون کار است) پیدا کند.

در ابتدای این نامه آمده است: ما کارگران خدوم شهرداری زنجان هستیم که رسول گرامی اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) و سایر امامان معصوم (ع) از کار و کارگر تجلیل کرده و خود نیز کار می‌کردند و خود را کارگر می‌دانستند و رسول الله صلی الله علیه و آله دست کارگران را بوسیدند و فرمودند: این دستی است که آتش با آن تماس ندارد. ما کارگران شهرداری از آن دسته نیروی کار هستیم که همزمان با شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مبارزه با کرونا در پارک‌ها، خیابانها، کانال جوی آبها، سطلهای زباله خود و خانوادهایمان در معرض بیشترین آمار ابتلا به انواع ویروس کرونا قرار گرفته‌ایم و تلفات زیادی نیز داده‌ایم.

در ادامه این نامه آمده است: علاوه بر استرس ابتلا به انواع بیماری‌ها برای خود و خانواده‌هایمان، در این شرایط کنونی تحت فشار انواع استرس‌های دیگر مانند پایین بودن حقوق و دستمزدهایمان براساس نرخ تورم، گرانی‌های روزافزون اقلام خوراکی و غیرخوراکی، اوضاع نامناسب معیشتی، بهداشتی، آموزشی…و سایر مشکلات ناشی از وضعیت نامتعال اقتصادی کشور روزگار ما کارگران را هر روز سخت‌تر کرده و موجب کاهش سرانه‌ی مصرف خوراکی، از جمله گوشت میوه، پوشاک… در میان کارگران شده و اکثر ما کارگران ساعی شهرداری را شرمنده‌ی فرزندان و خانوادهای مظلومان کرده است.

به گفته این کارگران، مهمترین مشکل حال ما کارگران شهرداری زنجان وسایر شهرداری‌های کشور موضوع پرداخت عیدی کارمندی به کارگران شهرداری‌ها بر اسا دادنامه دیوان عدالت اداری است که موجب نگرانی همه کارگران شهرداری‌های سراسر کشور شده است. اگر ما کارگران تحت پوشش قانون کار هستیم، باید همه مصوبات قانون کار و وزارت کار برایمان رعایت شود، اگر هم کارمندیم که باید حقوق و مزایای کارمندی به ما بپردازند. نمی‌شود که همه سال کارگر باشیم، موقع واریز عیدی کارمند حسابمان کنند

در پایان این نامه، کارگران درخواست رسیدگی به مشکلات خود را مطرح کرده‌اند و گفته‌اند: چگونه از ما کارگران که از حداقل‌ها محروم هستیم انتظار دارید که با این روحیه به استقبال بهاری نو برویم. اکثرا نهادهای دولتی، خصوصی وخدماتی عیدی‌های خود را دریافت نمودند و ما هنوز چشم انتظاردریافت عیدی و حقوق هستیم. از شما مسئولان عاجزانه استدعا داریم با توجه به نزدیک بودن اعیاد شعبانیه و عید باستانی نوروز با ابطال دادنامه دیوان عدالت اداری برای پرداخت عیدی کارگری لبخند را دوباره بر لب‌های خانواده‌های کارگران شهرداری‌های کشور بنشانید که دعای خانواده‌های کارگران بدرقه راه دنیا و آخرت باد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز