خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری طرح کرد؛

سوال کارگران از مسئولان: در تحقق شعار سال چه کرده‌اید؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۱۳۸

احسان سهرابی گفت: می‌خواهم به عنوان یک فعال کارگری خطاب به مدیران و مسئولان کشور بگویم، زمانی که هدف گذاریِ روشن از سوی مقام معظم رهبری برای برون رفت معضلات و مشکلات جامعه مطرح می‌شود، بی‌تفاوت و سهل انگارانه از کنار آن نگذرند چراکه مردم مشکلات را با گوشت و پوست درک می‌کنند.

احسان سهرابی (مشاور حقوقی کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) به خبرنگار ایلنا گفت: شعارهای سال مقام معظم رهبری نقشه راه کشورمان است و باید در «عمل» به این شعارها تمکین شود. با روزشماری برای نوروز و نزدیک شدن به ۲۵ روز پایانی سال، این سوال به وجود می‌آید که نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، چه فلسفه‌ای داشته و مسئولان چقدر به این شعارها عمل کرده‌اند. بدون تردید، این شعارها و نامگذاری سال، نقشه راهی است که باید مسئولان روی آن متمرکز شوند و با دوراندیشی، نقیصه‌های احتمالی آتی یا جاری مرتفع شود.

وی افزود: از سال ۱۳۸۳ که با شعار پاسخگویی مسئولین آغاز شد، تا امروز هر سال به دلیلِ وضعیت موجود کشور و مشکلات معیشتی در تحریم، تسلسل شعار اقتصادی حاکم بوده است که این شعارها، راه برون رفت از تحریم و مشکلات معیشتی و اقتصادی را نشان می‌دهند: اعتقاد به نگرش «تولید محور».

سهرابی با انتقاد از عمل نکردن به این شعارها می‌گوید: امروز باید سوال کنیم؛ که آیا هدف و رسالت و فلسفه نامگذاری درابتدای سال، فقط چاپ شعار سال و تغییر لوگو در صدر نامه هاست و نهایتا مصاحبه‌ای در این خصوص؟! امروز اگر مشکلات بسیاری در معیشت کارگران و وضع اقتصادی هست، ناشی از همین نگاهِ سطحی مسئولان است که اقدام و عمل در آن محسوس نیست. حالا ما به عنوان نمایندگان رسمی کارگران کشور از مسئولان و دولتی‌ها سوال می‌کنیم «در راستای تحقق شعار امسال یا -پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها- چه کرده‌اید؛ لطفاً در روزهای پایانی سال، خروجی کارگروه‌ها را اعلام کنید».

به گفته او، مسئولان باید پاسخ بدهند که چه اقداماتی در حوزه ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و حوادث ناشی از کار، صیانت از نیروی کار، افزایش شوراهای اسلامی کار برمبنای کارگاه‌های بالای ۳۵ نفر و تجمیع و تنقیح و تلخیص قوانین، صورت داده‌اند.

مشاور حقوقی کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه می‌گوید: می‌خواهم به عنوان یک فعال کارگری خطاب به مدیران و مسئولان کشور بگویم، زمانی که هدف گذاریِ روشن از سوی مقام معظم رهبری برای برون رفت معضلات و مشکلات جامعه مطرح می‌شود، بی‌تفاوت و سهل انگارانه از کنار آن نگذرند چراکه مردم مشکلات را با گوشت و پوست درک می‌کنند. روزی که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ بحثِ مدیران جهادی را مطرح نمودند، باید توجه می‌شد تا امروز شاهد انتصابات فامیلی و حواشی عزل برخی مدیران نباشیم؛ روزی که «اقتصاد مقاومتی» در سال ۱۳۹۵ طرح موضوع شد باید توجه می‌شد تا امروز در همه ابعاد اقتصاد به شکوفایی و استقلال دست پیدا می‌کردیم.

سهرابی در پایان می‌گوید: ما در روزهای پایانی سال منتظریم؛ منتظریم که سه قوه -دولت محترم، مجلس شورای اسلامی وقوه محترم قضایی- عملکرد خود در تحقق شعار سال با محوریت بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی را اعلام کنند تا آماده برای تمکین به شعار سال ۱۴۰۱ باشیم. کارگران از ابتدای انقلاب تا همین امروز، وفاداری و پایبندی خود را در اقدام و عمل نشان داده‌اند و امروز از سه قوه توقع دارند تا گام‌های عملی بردارند، کارگران انتظار «گام‌های عملی» دارند تا شرایط زندگی‌شان رو به بهبودی رود و دیگر شرمنده خانواده‌هایشان نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز