خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران بیکار شده سنگ آهن خواف برای راه‌اندازی دوباره این واحد معدنی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۳۹۵

کارگران معدن سنگ آهن ققنوس خواف می‌گویند با گذشت حدود سه ماه از متوقف شدن فعالیت تولیدی این واحد معدنی، منتظر اقدام جدی مسئولان برای از سر گیری تولید هستیم.

منابع کارگری در معدن سنگ آهن ققنوس خواف در استان خراسان رضوی، با اشاره به استمرار مشکلات کارگران این واحد معدنی به خبرنگار ایلنا گفتند: در واحد معدن سنگ آهن ققنوس خواف حدود هزار کارگر قراردادی و پیمانکاری مشغول کارند که از زمان تعطیلی این واحد معدنی کاری برای انجام ندارند و به حال خود رها شده‌اند.

کارگران بیکار شده این معدنی در تشریح مشکلات خود گفتند: شرکت بهره‌بردار از ۱۵ سال پیش پروانه بهره‌برداری معادن پلاسری ققنوس یک تا سه در معادن سنگ آهن سنگان خواف را برعهده داشت که امسال پروانه بهره‌برداری آن به پایان رسید و درخواست تمدید پروانه آن‌ها از سوی مدیران دولتی رد شد، در نتیجه ما کارگران بلاتکلیف شده‌ایم.

طبق اظهارات کارگران، عمده مشکلات این واحد معدنی اختلافات موجود میان بهره‌بردار و وزارت صمت است که به موجب آن از تاریخ نهم آذرماه، این واحد بزرگ معدنی تعطیل اعلام شده و کارگران آن موقتا بیکار شده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه رئیس دستگاه قضا در سفر اخیر خود به مشهد در جلسه شورای عالی قضایی خراسان رضوی دستور داده مسئله معدن ققنوس خواف پیگیری و حل شود، افزودند: آقای اژه‌ای در این جلسه دستور داده‌اند امنیت شغلی کارگران تامین شود و کارفرما حق اخراج هیچ کارگری را ندارد.

کارگران معدن سنگ آهن ققنوس خواف همچنین گفتند: از قرار معلوم بر اساس اظهارات برخی مسئولان شهرستانی قرار است ۲۰۰ نفر از کارگران این واحد معدنی به یکی از معادن زیرمجموعه شرکت ایمیدرو انتقال داده شده و مشغول کار شوند و درباره مابقی کارگران و پیمانکاران نیز تصمیم‌گیری شود.

کارگران در خاتمه تصریح کردند: تولیدات این معدن سالانه یک میلیون تن سنگ آهن با عیار بالا و کنستانتره است که۳۰ درصد مواد اولیه ذوب آهن اصفهان را تامین می‌کند. بنابراین از مسئولان می‌خواهیم پیش از اینکه این واحد با ظرفیت اشتغال دوهزار نفر به صورت جدی دچار مشکل شود، به داد این واحد معدنی و کارگران آن برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز