خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مداخله در مسایل تامین اجتماعی مصایب کارگران و بازنشستگان را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۰۸۹

یک نماینده بازنشستگان کارگری شهرستان ری می‌گوید: اوضاع معیشتی بازنشستگان خوب نیست و برخی تصمیمات بر دغدغه‌های این قشر شریف می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضی فاطمی (رئیس هیات مدیره تعاون اعتبارکارگران بازنشسته شهرستان ری)‌ گفت:  معلوم نیست مبنای برخی تصمیم گیری‌ها برای کارگران و بازنشستگان از کجا وبه چه منظور است؟ هرچند این تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسانه درنهایت زمینه‌ی مشکلات بیشتری برای این قشر را فراهم می‌کند.

او افزود: اینکه گفته می‌شود دولت در بودجه ۱۴۰۱ برای پرداخت بدهی‌های خود به تامین اجتماعی اعتباری پیش‌بینی نکرده نگران‌کننده است.

فاطمی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین‌النسلی است و بودجه‌اش حاصل اندوخته‌های ده‌ها هزار کارگر است. وقتی دولت بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی پرداخت نمی‌کند مطمئنا صندوق در نتیجه مشکلات مالی به تعهدات خود به بیمه‌شدگان و بازنشستگان دچار مشکل خواهد شد.

وی گفت: طرح همسان‌سازی که می‌تواند گام موثری برای ارتقای زندگی بازنشستگان باشد هنوز به دلیل مشکلات مالی به درستی اجرایی نشده و این درحالی است که سازمان تامین اجتماعی در پرداخت‌ها با مشکل مالی مواجه است.

او در ادامه از بحث واگذاری بانک رفاه کارگری نیز انتقاد کرده و گفت: هیچ نهاد و فردی نمی‌تواند در مسایل داخلی سازمان تامین اجتماعی دخالت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز