خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری مطرح کرد؛

مشکلات افزایش سن بازنشستگی برای بیمه‌شدگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۸۸۱

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان ری گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم که موضوع افزایش سن بازنشستگی را هم از لایحه بودجه دولت پیگیری کند و هم از نمایندگان مجلس بخواهند که آن را تصویب نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمرتضی اطیابی (رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان ری) با بیان اینکه بر اساس لایحه بودجه، سن بازنشستگی در سال آتی با افزایش ۲ساله به ۳۲ سال خواهد رسید، گفت: کارگران با این تصمیم مخالف هستند.

او با بیان اینکه افزایش سن بازنشستگی غیرکارشناسی و همچنین نقض قانون است چراکه بر اساس قانون تامین اجتماعی سن بازنشستگی ۳۰ سال است، گفت: سن بازنشستگی براساس معیارهایی تعیین شده و نمی‌توان با تصمیم‌های فوریتی، عده‌ای را از مزایای قانون محروم کرد.

به گفته وی؛ اگر این موضوع (افزایش سن بازنشستگی) تصویب بشود، بحث اشتغال جوانان به تاخیر می‌افتد.

اطیابی همچنین گفت: گفته می‌شود این اقدام  بابت بدهی‌های سنگین دولت به تامین اجتماعی گرفته شده است و اینکه ضعف منابع مالی، تامین اجتماعی را برای انجام تعهدات خود به بیمه شدگان دچار مشکل می‌کند اما از طرفی نمی‌توان تعهدات صندوق به بیمه‌پردازان خود را نادیده گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز