خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

تحمیل واگذاری صندوق هما به بازنشستگان/ حقوق‌ها پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۰۰۱

یکی از بازنشستگان هما از پرداخت نشدن حقوق مهرماه خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد، مسئولان می‌خواهند با گرو گرفتن حقوق وادارمان کنند با انتقال صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری موافقت کنیم.

محمدحسین غفوریان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره بازنشستگان هواپیمایی ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۹ روز از آبان می‌گذرد ولی بازنشستگان هما هنوز حقوق مهرماه خود را دریافت نکرده‌اند. مبلغ ۲ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شده است اما در حال حاضر، هیچ خبری از حقوق کامل نیست.

وی با اشاره اینکه برخی از بازنشستگان هما خواهان تجمع برای چندمین بار هستند، تصریح کرد: تجمع اعتراضی بدون برنامه نیز هیچ ره‌آوردی نخواهد داشت. تماس‌های متعددی با وزارتخانه و نمایندگان مجلس داشته‌ام تا وضعیت بازنشستگان را تشریح و درخواست رسیدگی به مشکلات را مطرح کنم.

این بازنشسته اظهار کرد: مدیرعامل هما به واسطه تجمع‌های اعتراضی و درخواست برکناری او ازسوی بازنشستگان به درخواست‌هاای گروه‌های بازنشسته بی‌توجه است. آقای وزیر هم بر ابقای آقای برخور (مدیرعامل هما) پافشار می‌کند. آیا آقای رستم قاسمی (وزیر راه و شهرسازی) قدرت اجرایی خود را فراموش کرده است؟ من یک جانباز بازنشسته هستم، اگر ۵ درصد از قدرت اجرایی یک وزیر را داشتم، می‌توانستم با تامین بودجه، حقوق بازنشستگان را پرداخت کنم.

غفوریان توضیح داد: وزیر می‌تواند با رییس‌جمهور یا سازمان برنامه و بودجه درباره مشکلات مالی هما صحبت کند. همچنین تامین منابع از سازمان‌های تحت پوشش وزارت راه مثل راه‌آهن یا سازمان کشتیرانی از دیگر راهکارهای پیش‌روی وزیر است. قرض گرفتن پول در بین سازمان‌ها روالی روتین است و سابقه دارد.

این بازنشسته تصریح کرد: بارها به این موضوع اشاره‌کرده‌ایم، «موسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان هما» که در دهه ۸۰ به صورت غیرقانونی تاسیس شد، عامل بروز بسیاری از مشکلات فعلی این شرکت هواپیمایی است. برخی مدیران وقت با استفاده از رانت موفق به تاسیس این موسسه خصوصی با استفاده از بودجه دولتی شدند و پول کلانی به واسطه این صندوق به جیب زده‌اند.

غفوریان با اشاره به تصمیم احتمالی هیات دولت مبنی بر واگذاری صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد: گویا تصمیم گرفته‌اند صندوق بازنشستگی را از بدنه هما خارج کنند و آن را به صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی بسپارند. مسئولان وزارت راه و شهرسازی بر این باور هستند که با واگذاری و انتقال صندوق، بخشی از مشکلات این شرکت رفع و پس از آن می‌توان با اصلاح ساختار وضعیت هما را بهبود بخشید اما در طرف مقابل بازنشستگان به این تصمیم معترض هستند و نمی‌خواهند که صندوق از هما جدا شود. صندوق باید در بدنه این شرکت باقی بماند و نباید منتقل شود. به نظر می‌رسد، حقوق بازنشستگان به گرو گرفته شده تا بازنشستگان با واگذاری صندوق به کشوری موافغقت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز