خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بازنشستگان مخالف واگذاری صندوق هما به صندوق بازنشستگان کشوری هستند/ همسان‌سازی حق بازنشستگان هما است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۱۲

یکی از بازنشستگان ایثارگر هما توضیح داد: مشکلات متعددی برای بازنشستگان این شرکت هواپیمایی به وجود آمده است که همگی ریشه در سوءمدیریت‌ها دارد.

محمدحسین غفوریان در تماس با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکلات فراوانی در دو سال گذشته به دلیل سوءمدیریت‌ها گریبان بازنشستگان را در دست گرفته است. حقوق این گروه در دست‌اندازهای سیاسی و بروکراسی گرفتار شده است و به نظر می‌رسد، کسی پاسخگوی خواسته‌هایمان نیست و گوش شنوایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بازنشستگان و پرسنل هما ریشه در موسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان هما دارد، اظهار کرد: این صندوق بخش خصوصی در دهه ۸۰ تاسیس می‌شود اما از منابع مالی آن از بودجه دولتی تامین می‌شود. شکایت خود از این صندوق را بازها ثبت کرده‌ایم و خواهان انحلال آن هستیم. به طور قطع، حسابرسی دقیق اموال و دارایی این شرکت و واگذاری آن به صندوق هما می‌تواند بسیاری از مشکلات فعلی که بلای جان هما، پرسنل و بازنشستگانش شده، مرتفع کند.

غفوریان با اشاره به تصمیم احتمالی هیات دولت مبنی بر واگذاری صندوق هما به صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد: گویا تصمیم گرفته‌اند صندوق بازنشستگی را از بدنه هما خارج کنند و آن را به صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی بسپارند. مسئولان وزارت راه و شهرسازی بر این باور هستند که با واگذاری و انتقال صندوق، بخشی از مشکلات این شرکت رفع و پس از آن می‌توان با اصلاح ساختار وضعیت هما را بهبود بخشید اما در طرف مقابل بازنشستگان به این تصمیم معترض هستند و نمی‌خواهند که صندوق از هما جدا شود. صندوق باید در بدنه این شرکت باقی بماند و نباید منتقل شود.

این بازنشسته با اشاره به هتل‌ها و شرکت ایران ایرتور که از منابع درآمدی هما بودند، اظهار کرد: این دو از بازوهای درآمدی هما به حساب می‌آیند اما به دلیل برخی از سیاست‌های مدیران رانتی، هر دو در گذشته از بدنه هواپیمایی جمهوری اسلامی شده‌اند. وزیر راه و شهرسازی می‌تواند نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد.

به گفته غفوریان، مشکلات حقوقی از دیگر مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم. معوقات مزدی موضوعی جدید نیست و چندین بار اتفاق افتاده است. پرداخت حقوق برای بازنشستگان که با مشکلات فراوانی روبرو هستند از دیگر مواردی است که می‌خواهیم مورد توجه قرار گیرد. تعیین ردیف بودجه در سال ۱۴۰۱ برای صندوق بازنشستگی هما می‌تواند مشکلات فراوان بازنشستگان را حل کند.

این ایثارگر با اشاره به ضرورت بازنگری گسترده بر همسان‌سازی گفت: همسان‌سازی برای بازنشستگان به ویژه ایثارگران اهمیت دارد. بی‌توجهی به حقوق بازنشستگان بسیار غیرمنصفانه است. ۹۰۰ نفر از بازنشستگان هما از فرصت بازنشستگی محروم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • علی رحیمی

    چطوری می توانم فیش حقوقی رابگیرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز