خبرگزاری کار ایران

در کارزاری خطاب به میرکاظمی مطرح شد؛

گلایه بازنشستگان بهداشت و درمان به ۳۰ سال بی‌توجهی/ طولانی شدن زمان انتظار صدور احکام ۱۵درصد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۴۲

بازنشستگان بهداشت و درمان، با تهیه کارزاری خواهان اجرای احکام ۱۵درصد بازنشستگان بهداشت و درمان و شفاف‌سازی منابع مالی و اعتبار تخصیص‌یافته شدند.

به گزارش ایلنا، در این کارزار که خطاب مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه تنظیم شده، آمده است: 

به استحضار می‌رساند به استناد بند ب از ماده ۲۰ برنامه پنجم توسعه و ماده یک احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، مجموعه کارکنان حوزه بهداشت و درمان تابع قوانین و مقررات هیئت‌امنایی منحصر به خود هستند و حقوق و مزایا را برابر آیین‌نامه‌های مصوب هیئت‌امنا دریافت کرده و تابع قانون خدمات کشوری نیستند و از نظر جدول حقوق با سایر دستگاه‌ها متفاوتند. 

کارکنان حوزه بهداشت و درمان متناسب با جدول حقوقی خود کسورات مربوطه را پرداخت می‌کنند که متاسفانه در جدول همسان‌سازی مهرماه ۹۹ که با در نظر گرفتن ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه و در اجرای تبصره ۳ الحاقی به ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی بندهای الف و ب تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، موضوع بند ۶ تصویب‌نامه شماره ۷۴۲۶۴/۵۸۰۳۶/ت مورخه ۹۹/۰۷/۰۱ هیئت محترم وزیران و ابلاغیه شماره ۲۴۱۸۶۳ مورخ ۹۹/۰۷/۰۲ روسای سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه انجام و اجرایی شد، توجهی به شرایط خاص این حوزه نشده و بازنشستگان این مجموعه با سایر دستگاه‌های تابع قانون مدیریت خدمات کشوری همسان در نظر گرفته شدند و از بخش قابل‌توجهی از مزایای قانونی خود (فوق‌العاده سختی کار، حق اشعه، جذب هیئت‌امنا، فوق‌العاده‌های مدیریت و…) که ۳۰ سال تمام بابت آن کسورات پرداخت کرده‌اند، محروم شدند. 

این تضییع حق و شرح آنچه گفته شد، موجب نارضایتی و اعتراض شدید گردید. به دنبال اعتراضات مستمر و پیگیری‌های متعدد، درنهایت طی دستورالعمل شماره ۴۶۱۰۴۰ مورخه ۹۹/۰۸/۲۸ مشترک دو سازمان اداری استخدامی و برنامه و بودجه، صندوق بازنشستگی کشوری مکلف به اصلاح احکام با رعایت ۹۰ درصد شاغل مشابه هر دستگاه (اضافه شدن ضریب ۱/۱۵) شد که در این راستا احکام سایر دستگاه‌های ذی‌نفع اصلاح شد ولی خواسته بازنشستگان این حوزه مسکوت ماند. 

در همین برهه و با وجود نگرانی و نارضایتی بازنشستگان خدوم این حوزه بابت‌عدم اجرای دقیق ۹۰ درصد شاغل مشابه خود، از طرفی دیگر از اول دی‌ماه ۹۹ فوق‌العاده ویژه شاغلان این حوزه صادر و فاصله حقوقی بازنشستگان با شاغلان به بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد رسید که عین تضاد با ماده ۳۰ برنامه ششم و قانون همسان‌سازی مهرماه ۹۹ بود. 

پس از آن سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت راسا طی برخی مکاتبات و تهیه آمار و ارقام میانگین حقوقی و پی بردن به فاصله حقوقی بالا تصمیم بر تهیه و تدوین جدول حقوقی جداگانه جهت برخورداری بازنشستگان از حقوق قانونی خود گرفتند و مراحل کار تا آواخر اسفند با روند مثبت پیش رفت. اما متاسفانه و بنا به دلایلی مبهم سازمان برنامه‌وبودجه از اجرا و ادامه همکاری خودداری نمود. 

با شرایط پیش‌آمده فعالان این حوزه به فعالیت خود بعد از تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۰ ادامه دادند و نهایت امر با مکاتبه شماره ۱۰۰/۱۲۷ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ جناب دکتر نمکی، مقام وزارت وقت که به‌صراحت به فاصله حقوقی و تضییع حقوق بازنشستگان این حوزه دلالت دارد با دکتر نوبخت مکاتبه و سپس با تشکیل جلسه‌ای با حضور نماینده بازنشستگان توافق قطعی دال بر جبران و حداقل پرداخت ۱۵ درصد با در نظر گرفتن دستورالعمل ۴۶۱۰۴۰ مورخه ۹۹/۰۸/۲۸ گردید و سپس طی نامه ۸۵۵/م/۱۸ مورخه ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ و نامه شماره ۲۱۴۱۸۷ مورخه ۱۴۰۰/۰۵/۱۱ ابلاغیه موافقت و صدور احکام اصلاحیه بازنشستگان این حوزه با افزایش ۱۵ درصد از تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ به صندوق بازنشستگی ابلاغ شد که اگرچه این ۱۵ درصد ناچیز و به‌جای اجرا از اول مهر ۹۹ به ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۰ تغییر و باز موجب تبعیض شد اما موجی از خوشحالی در بین پیشکسوتان این حوزه ایجاد و نهایت احکام در مردادماه صادر و تحویل گردیده است. 

متاسفانه با وجود این همه فرایند طی‌شده و انتظار طولانی، این احکام اجرایی نشده و صندوق بازنشستگی اعلام کرده است که سازمان برنامه‌وبودجه اعتبار و منابع آن جهت پرداخت به صندوق تخصیص نداده‌اند؛ لذا با عنایت به مراتب اعلام شده و مشکلات و اعتراضات و وجود نارضایتی بیش از حد در بین بازنشستگان بهداشت و درمان با جمعیت بیش از دویست هزار نفر، درخواست رسیدگی و شفاف‌سازی موضوع و تعیین منابع مالی و پرداخت احکام اصلاحیه ۱۵ درصد و رفع موانع و مشکلات فوق را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز