خبرگزاری کار ایران

آغاز نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از ۲۲ مهر ماه

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۵۰۸

دور اول «نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت» به میزبانی استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و کردستان از ۲۲ مهر سال جاری با رقابت ۱۷۰ نفر آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مهدی دارائی از برگزاری فاز اول نوزدهمین مسابقات ملی مهارت از تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ تا ۱۴۰۰/۰۸/۱۳ به میزبانی استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و کردستان خبرداد و گفت: در فاز نخست نوزدهمین مسابقات ملی مهارت، ۱۷۰ رقابت کننده از سراسر کشور طی ۳ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دارائی گفت: از مجموع شرکت کنندگان این مرحله، تعداد ۴۳ نفر از اعضای تیم‌های مستقل وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، مدارس سما، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان هستند. این دوره از مسابقات که برای اولین بار به صورت غیر متمرکز و غیر همزمان با توجه به شرایط رنگبندی ناشی از شیوع کرونا و وضعیت استان‌های میزبان در ۱۳ استان کشور برگزار می‌شود.

وی  تصریح کرد: در این مرحله از مسابقات استان مازندران میزبان رشته‌های قنادی و آشپزی، استان کرمان میزبان رشته‌های تراش و فرز CNC، طراحی مهندسی مکانیک و تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین، استان سیستان و بلوچستان میزبان رشته جواهرسازی، استان فارس میزبان رشته فناوری گرافیک و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت و استان کردستان میزبان رشته توسعه فناوری‌های موبایل است.

مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نوزدهمین مسابقات ملی مهارت برای نخستین بار با مشارکت موثر دستگاه‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی برگزار می‌شود. برگزیدگان نهایی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت برابر تصمیمات ستاد اجرایی مسابقات ملی مهارت به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ شانگهای که در کشور چین برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات به روز از روند برگزاری مسابقات می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مهارت ایران به نشانی http://worldskills.ir/news/ اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز