خبرگزاری کار ایران

دیپلماسی مهارت را در راستای توسعه روابط بین المللی در دولت سیزدهم در اولویت قرار داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۰۱۵

رئیس سازمان فنی‌حرفه‌ای در نشست وبیناری همکاری‌های بین المللی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و آژانس توسعه مهارت (مسابقات جهانی مهارت) روسیه گفت: «دیپلماسی مهارت» را در راستای توسعه روابط بین المللی را در اولویت قرار دادیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نشست وبیناری غلامحسین حسینی نیا و «رابرت اورازوف» مدیرکل آژانس توسعه مهارت (مسابقات جهانی مهارت) روسیه با هدف گفتگو و تبادل نظر در خصوص توسعه همکاری‌های مهارتی آتی دو کشور ایران و روسیه، روز سه‌شنبه (۲۰مهرماه) برگزار شد.

«ابرت اورازوف» مدیرکل آژانس توسعه مهارت مسابقات جهانی مهارت کشور روسیه و «آلینا دوسکانووا» مدیرکل آژانس توسعه مهارت روسیه در امور بین الملل، به صورت وبیناری و «رستم ژیگانشین» رئیس نمایندگی بازرگانی روسیه، «الگا سوتووا» کارشناس نمایندگی بازرگانی روسیه و «دیمتری کالنی چنگو» نماینده آژانس فدرال امور کشورهای مستقل مشترک المنافع به صورت حضوری حضور داشتند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، با اشاره به سوابق مثبت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، به ویژه آموزش‌های فنی و حرفه ای، گفت: این همکاری‌ها در مسابقات بین المللی مهارت کازان ۲۰۱۹روسیه به خوبی مشهود بود. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایران از جایگاه خوبی در قوانین بالادستی برخوردار است و تشکیلات وسیعی برای تحقق آن پیش بینی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: وزارت خانه‌های مختلف در ارائه آموزش‌های مهارتی برای گروه‌های هدف همکاری دارند و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان اصلی‌ترین دستگاه، مسئولیت بسیج و هماهنگی بین دستگاهی را در قالب نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر عهده دارد.

معاون وزیر تعاون همچنین به ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جمله بیش از ۶۰۰ مرکز آموزش دولتی در سراسر کشور، بیش از ۱۱ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد و ۶ هزار مربی در بخش دولتی اشاره کرد و گفت: پژوهش در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، برنامه ریزی درسی، توسعه استانداردهای آموزش مهارتی، ارزشیابی مهارت و سنجش صلاحیت حرفه‌ای نیروی کار و آموزش مربیان، ۵ مأموریت اصلی و محوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ایران است.

وی با تاکید بر اهمیت «دیپلماسی مهارت» در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی برای ارتقای مستمر آموزش‌های مهارتی، بیان کرد: در همکاری‌های بین المللی آتی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، کشور روسیه را به طور ویژه خواهیم دید. همکاری بین دو کشور الگوی مناسبی برای همکاری‌های مهارتی با سایر کشورها باشد. محورهای همکاری آتی بین دو کشور ایران و روسیه شامل: «تبادل تجربیات» در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای مربیان، کارشناسان و روسای مراکز، برگزاری «مسابقات دوستانه مهارت» و «اردوی آماده‌سازی مسابقات جهانی» قبل از مسابقات جهانی مهارت شانگهای چین ۲۰۲۲، ایجاد «آکادمی مهارت‌های آینده و آینده پژوهی» در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه ای، «اعتبار بخشی به گواهینامه‌های مهارتی» دو طرف برای «تبادل نیروی کار» و برگزاری سمینار، کارگاه و همایش‌های آموزشی است.

حسینی نیا همچنین از تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه همکاری آموزشی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و وزارت آموزش و پرورش روسیه خبر داد و گفت: امیدواریم تفاهم نامه مذکور پس از بررسی‌های دیپلماتیک عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز