خبرگزاری کار ایران

آخرین پیگیری‌های وضعیتِ بازنشستگان البرز غربی؛ ایمیدرو به دنبال جبران خسارت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۳۴۹

سازمان ایمیدرو در حال تهیه‌ی نامه‌ای برای کمیسیون اصل نود مجلس است تا پرداخت خسارت به بازنشستگان را نهایی کرده و اطلاعات آن را به صورت رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال پیگیری‌های «ایلنا» از منابع معتبر در سازمان ایمیدرو، قرار است این سازمان به زودی با در نظر گرفتنِ نفع کارگران مبلغی را به عنوان خسارت به آن‌ها پرداخت کنند. 

به گفته‌ی این منابع، سازمان ایمیدرو در حال تهیه‌ی نامه‌ای برای کمیسیون اصل نود مجلس است تا این موضوع را نهایی کرده و اطلاعات آن را به صورت رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. 

گفتنی است بازنشستگان البرز غربی به دلیل تعطیلیِ اجباری معدن با حداقل حقوق بازنشسته شدند و علی‌رغم اینکه دولت وقت با مصوبه‌ای از این بازنشستگان حمایت کرده بود، اما بعد از مدتی بند دو مصوبه توسط مجلس وقت حذف و در نتیجه خسارت بسیاری به بازنشستگان وارد شد. 

به گفته‌ی بازنشستگان البرز غربی آخرین مزد دریافتی آن‌ها مبنای محاسبه‌ی مستمری قرار نگرفته و ظاهرا بیمه بیکاری مبنای محاسبه قرار گرفته است که این موضوع باعث کاهش بسیار زیاد مستمری آن‌ها شده است. 

به دنبال اعتراض این بازنشستگان، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، طی نامه‌ای به ایمیدرو این سازمان را مکلف به جبران خسارت وارده به این بازنشستگان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز