خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران فضای سبز شهرداری آبادان به روند پرداخت حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۳۶۳

شماری از کارگران پیمانی فضای سبز مناطق یک تا سه شهرداری آبادان و منطقه آزاد اروند در اعتراض به مشکلات صنفی خود همزمان دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح روز شنبه (۲۰ شهریور ماه) شماری از کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری مناطق یک، دو و سه آبادان و منطقه آزاد اروند همزمان مقابل ساختمان شهرداری مرکزی و دفتر شورای شهر آبادان تجمع کردند.

کارگران فضای سبز حاضر در این اجتماع صنفی مدعی هستند که مطالبات مزدیشان از ابتدای سال جاری به تاخیر افتاده است. آن‌ها می‌گویند از فروردین تا تیر ماه (که آخرین حقوق خودرا دریافت کرده‌اند) هر ماه به صورت علی‌الحساب پایه حقوق دریافت کرده‌اند و از سایر مزایای حقوقی خود همانند اضافه‌کاری و نوبت کاری محروم بوده‌اند.

به گفته کارگران فضای سبز شهرداری آبادان؛ پس از هر بار پیگیری، مسئولان شهری یک ماه از معوقات مزدی آن‌ها را آنهم به صورت پایه حقوق به حساب کارگران واریز می‌کنند.

 به نقل از کارگران معترض گفته می‌شود؛ شهرداری از ابتدای سال جاری، وضعیت استخدامی کارگران شاغل در مناطق یک تا سه و منطقه ویژه را تحت مسئولیت یک پیمانکار مشترک برده است. از ابتدای سال جاری نیز پیمانکار به دلیل نداشتن منابع مالی کافی هر ماه به کارگران یک پایه حقوق پرداخت کرده است.

کارگران خدماتی با بیان اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان توجهی به مخالفت کارگران این مجموعه در زمینه حضور پیمانکار نکرده‌اند، افزودند: این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که طی سال‌های گذشته کارگران واحد فضای سبز بدنبال عقد قرارداد مستقیم با شهرداری بودند که شهرداری بدون توجه به کارگران مسئولیت کارگران را به یک پیمانکار مشترک واگذارکرد.

شرکت کنندگان در تجمع صنفی امروز با بیان اینکه مخالف تصمیم شهرداری برای تغییردادن رابطه استخدامی خود به پیمانکار هستیم، گفتند: برخلاف ادعای مدیران شهری که مدعی هستند ورود پیمانکار باعث افزایش درآمد کارگران می‌شود، با باز شدن پای پیمانکار در مجموعه شهرداری، نه تنها وضعیت معیشتی آن‌ها بطور جدی آسیب دیده بلکه امنیت شغلی آن‌ها هم تهدید شده است.

آن‌ها بایادآوری اینکه هر یک از آن‌ها دو تا شش سال سابقه همکاری با واحد فضای سبز شهرداری آبادان را دارند، افزودند: در طول چند سالی که با شهرداری آبادان بدون واسطه و حتی بدون قرارداد کار می‌کردیم احساس آرامش و تامین امنیت شغلی‌مان بیشتر بود اما اتفاقی که از ابتدای سال جاری با ورود پیمانکار برای ما افتاده باعث نگرانی ما شده است.

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند که در سال ۱۳۸۲ با وسعتی بالغ بر ۱۷۲۰۰هکتار به تصویب هیات وزیران رسیده بود، در دی ماه ۱۳۹۲ محدوده آن به شهرهای آبادان و خرمشهر گسترش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز