خبرگزاری کار ایران

مفاد یک قرارداد بی‌رحمانه با نیروهای اورژانس اجتماعی/ هیچ آدرسی از پیمانکار جدید نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۷۸۷

نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی می‌گویند: بعد از شش ماه کلینیک جدیدی را به ما معرفی کردند که مفاد قرارداد این کلینیک یک طرفه تنظیم شده و به نفع ما نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی با ارائه‌ی برگه‌ی قرارداد کاری خود به ایلنا از بندهای ناعادلانه‌ی این قرارداد شکایت کردند و گفتند: بعد از شش ماه کلینیک جدیدی را به ما معرفی کردند که مفاد قرارداد این کلینیک یک‌طرفه تنظیم شده و به نفع ما نیست. 

آن‌ها همچنین گفتند: کلینیکی را به ما معرفی کرده‌اند بدون اینکه نشان و شماره تلفنی از آن در اختیار ما قرار دهند. حتی ما بابت شکایت به متن این قرارداد نمی‌دانیم به کجا باید مراجعه کنیم. 

نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی با بیان اینکه ما در شرایط بسیار سختی کار می‌کنیم، گفتند: ما نیروهای تحصیلکرده هستیم اما آنطور که در شأن ما است با ما رفتار نمی‌کنند. حالا هم یک قرارداد یک طرفه در اختیار ما گذاشته‌اند بدون اینکه بدانیم طرف حساب ما کدام شرکت است. همچنین در برخی از مفاد این قرارداد حتی ما را تهدید کرده‌اند. 

گفتنی است در ماده۳ این قرارداد آمده: «پرداخت هرگونه اضافه‌کاری برعهده کارفرما نمی‌باشد.» این درحالیست که به گفته‌ی نیروهای اورژانس اجتماعی مواقع بسیاری نیروها مجبورند ساعت‌ها بعد از ساعت کاری نیز کار خود را ادامه بدهند. 

همچنین در ماده ۹ این قرارداد آمده است: «چنانچه کارمند به هر دلیلی در طول مدت قرارداد اخراج گردد، این به منزله‌ی پایان انجام کار تلقی می‌شود و حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد داشت.» 

نیروها شرکتی اورژانس اجتماعی معتقدند قرارداد فعلی بسیار بدتر و ناعادلانه‌تر و بی‌رحمانه‌تر از قراردادی است که پیشتر با شرکت پیمانکار قبلی بسته بودند. 

آن‌ها می‌گویند: در این مدت انرژی روانی و فیزیکی بسیاری از ما گرفته‌اند، اما شرایطمان هر روز بدتر از قبل می‌شود. دستمزدی که در قرارداد آورده شده حداقل دستمزد است درصورتی که ما نیروهای متخصص هستیم. 

به گفته‌ی نیروهای اورژانش اجتماعی در قراردادهای قبلی میزان تحصیلات نیز در دستمزد لحاظ می‌شد که در قرارداد جدید اصلا به این موضوع پرداخته نشده است. 

آن‌ها می‌گویند: ما نیروهای شیفتی هستیم و انتظار داریم قردادی که تنظیم می‌شود طبق قانون نیروهای شیفتی باشد. 

نیروهای اورژانس اجتماعی در پایان می‌پرسند آیا سازمان بهزیستی کشور از بندهای چنین قراردادی اطلاع دارد؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز