خبرگزاری کار ایران

پیام مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به مناسبت آغاز «هفته تامین اجتماعی»

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۶۲۳

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی پیرامون آغاز هفته تامین اجتماعی پیامی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام علی جهانی به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

نامگذاری یک روز یا مقطع زمانی در هر سال به نام روز یا هفته تامین‌اجتماعی، ناشی از اهمیت کارکرد نظام تامین اجتماعی در عمق بخشیدن هرچه بیشتربه امنیت اجتماعی جامعه و تلاشی برای جلب توجه افکار عمومی و نیز جلب توجه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کلان کشور به توانمندی‌ها و در عین حال چالش‌ها و مشکلات حوزه بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی به‌عنوان مهم‌ترین بخش از نظام جامع رفاه و تامین‌اجتماعی کشور است. 

با رصد نتایج عملکردی سازمان تامین اجتماعی طی دهه‌های گذشته می‌توان گفت، فعالیت هیچ سازمانی در افزایش امید به زندگی وایجاد اطمینان برای آینده‌ای بهتر مانند سازمان تأمین اجتماعی نتوانسته در تارو پود زندگی اقشار مختلف مردم تاثیر گذار باشد. 

در حال حاضر این سازمان توانسته به ستون اصلی ایجاد آسایش خاطر و امید به آینده هموطنان ما در اقصی نقاط کشور بدل شود. این سازمان با باز توزیع درآمدها از طریق سامانه‌های خود باعث حذف یا کاهش عمده فقر، بیکاری، پیری و… شده و از همین روبا کاهش نارضایتی در قلب و جان یکایک افراد، جامعه را از خطر ناآرامی‌های اجتماعی دور نگاه داشته است. 

گستره فعالیت‌های تأمین اجتماعی که در برگیرنده تعامل دوسویه تأمین اجتماعی با مقوله‌های اقتصادی و اجتماعی است، دارای مفهوم و ماهیتی متحول و پایدار است که در نظام‌های برنامه ریزی باید به صورت سیستمی به مجموعه آن‌ها توجه و برای آن برنامه ریزی نمود. 

در ایران اسلامی توسعه پوشش تأمین اجتماعی به یکی از اهداف مقدس و والای حاکمیت در توسعه عدالت اجتماعی تبدیل شده است، به همین جهت است که گفته می‌شود مقوله تأمین اجتماعی هم بستر و پیش شرط لازم برای شکل گیری توسعه است و هم هدف توسعه زیرا این سازمان می‌خواهد برای افراد جامعه عزت نفس، امنیت و رفاه بیشتر را به ارمغان آورد. 

در حالی که مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کرده‌اند این سازمان در تلاش است با ایجاد روحیه تعامل گرایانه نظر و دیدگاهُمدیران و کارکنان خود و شرکای اجتماعی‌اش را به یک فرهنگ عمومی مبدل سازد، زیرا تنها در این صورت است که می‌توانیم به اهداف مورد نظر خود با تکیه بر اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم. 

سازمان تأمین اجتماعی به رغم فراز و نشیب‌هایی که در چند سال گذشته دچار آن شده است در مجموع از ظرفیت بسیار عظیمی برای کشور برخوردار است. این سازمان در حال حاضر تنها سازمان غیر دولتی است که با ارائه خدمات متنوع بار بزرگی را از دوش دولت برداشته است. 

سازمان تامین‌اجتماعی طی دو سال اخیر با همت و تلاش وافر کارکنانش تلاش نموده ضمن توسعه ارتباطات تعاملی با مجموعه شرکای اجتماعی خود در سایه «برنامه‌محوری»، «امانتداری و پاکدستی»، «قانونمداری و عدالت‌محوری»، «تخصص‌گرایی»، و «آینده‌نگری و بهبود مستمر و روزانه امور» بیش از پیش با توسعه خدمات غیر حضوری، تغییر ساختار تشکیلاتی مجری قابل اعتمادی برای مخاطبانش که امروز بیش نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود باشد. در همی راستا امید است در سایه پشتیبانی گارگران، کارفرمایان و بازنشستگان و هدایتگری دولت شاهد شکوفایی بیش از پیش این سازمان باشیم. 

اینجانب روز و هفته گرامیداشت تامین اجتماعی را شما همکاران، کارفرمایان، مستمری بگیران و بیمه شدگان محترم تبریک عرض نموده و امیدوارم طی یک عزم راسخ جمعی و با همدلی یکایک شما همکاران و شرکای تأمین اجتماعی شرایطی فراهم آید تا در پرتو آن، همکاران محترم و عموم مخاطبان سازمان، زیستن در امروزی سعادتمند و فردائی عاری از نگرانی را تجربه نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز