خبرگزاری کار ایران

مطالبات مزدی کارگرانِ شهرداری لوشان هنوز پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۸۵۹

کارگران شهرداری لوشان می‌گویند که شهردار هنوز بابت مطالبات مربوط به هفت ماه دستمزد پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران شهرداری لوشان واقع در استان گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۸۰ کارگر در بخش خدمات و فضای سبز و مشغول کارند که در مجموع هفت ماه از مطالبات خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند.

این کارگران گفتند: در آخرین تجمعات خود در روزهای (۲۴.۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه)، شهردار وعده پرداخت مطالبات کارگران را تا دو هفته آینده داد اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

کارگران شهرداری لوشان تصریح کردند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم، مربوط به آبان ماه سال ۹۹ بوده است که شهردار آن را حدود یک ماه پیش به حساب کارگران واریز کرد اما هنوز از پرداخت مابقی مطالبات‌مان خبری نیست.

به گفته یکی از کارگران؛ علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در شهرستان نیست.

او گفت: بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران در اردیبهشت ماه سال‌جاری چندین روز تجمع اعتراضی برپا کردند که در نتیجه آن شهردار وعده رسیدگی به وضعیت مطالبات کارگران را تا حداکثر دو آینده را داد اما با گذشت ۱۲ روز از این وعده، هنوز از پرداخت معوقات مزدی کارگران خبری نیست.

وی با بیان اینکه معترضان به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند، در ادامه افزود: بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر در لوشان مشکلات زیادی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

این کارگر شاغل در شهرداری لوشان، دلیل افزایش مشکلات در پرداخت حقوق کارگران را سوءمدیریت شهردار دانست و در ادامه گفت: صبح روز شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) در اولین روز از اعتراض کارگران مجموعه کارگران و کارکنان شهرداری لوشان مقابل ساختمان شهرداری؛ شهردار برخورد توهین‌آمیزی با چند تن از کارگران خدماتی در محوطه حیاط و داخل ساختمان انجام داد که واکنش اعتراضی کارگران را برانگیخت.

او با بیان اینکه ما کارگران شهرداری لوشان خواستار آن هستیم تا اعضای شورای شهر چاره‌ای برای پرداخت دستمزد نیروی کار بی‌اندیشند، در پایان افزود: انتظار داشتیم مسئولان شهرستانی و اعضای شورای شهر لوشان در حمایت از کارگران شهرداری به موضوع مشکلات آنان ورود می کردند تا حداقل همه مطالبات کارگران پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز