خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم پلدختر در مجلس:

جوانان استان لرستان ناامید شده‌اند/ برنامه‌ای برای اشتغال در این استان در دست نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۶۴

حمیدرضا کاظمی گفت: استان لرستان یکی از استان‌های مهم کشور است. این استان در بحث آب و خاک و اقلیم و هوای مناسب در شرایط خوبی قرار دارد اما متاسفانه در هیچ کدام از حوزه‌‌های صنعت، کشاورزی و خدمات کار قابل توجهی در این استان انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا کاظمی (نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی) در خصوص وضعیت اشتغال در استان لرستان گفت: طبق نظرسنجی‌ها و آمار، استان لرستان بین سه استانی است که بیشترین مشکل را در زمینه‌ی اشتغال دارد ولی تاکنون هیچ دولتی باتوجه به شرایط خاص این استان، برنامه‌ی مدونی را در این زمینه تدوین و اجرا نکرده است. 

وی گفت: در هیچ حوزه‌ای توجهی به استان لرستان نشده است. متاسفانه در کشور آمایش سرزمین هم وجود ندارد که ظرفیت‌های یک استان بررسی شود. 

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: استان لرستان یکی از استان‌های مهم کشور است. این استان در بحث آب و خاک و اقلیم و هوای مناسب در شرایط خوبی قرار دارد اما متاسفانه در هیچ کدام از حوزه‌‌های صنعت، کشاورزی و خدمات کار قابل توجهی در این استان انجام نشده و این موضوع باعث نگرانی جدی جوانان تحصیل کرده استان لرستان شده است.

وی اظهار کرد: جوانان؛ نیروهای آماده به کار در این استان هستند اما شغلی نیست و چون هیچ دولتی هم تاکنون برای اشتغال آن‌ها برنامه‌ای نداشته است، ناامید شده‌اند.  

کاظمی در پاسخ به این سوال که نمایندگان استان لرستان در زمینه‌ی بهبود وضعیت اشتغال در این استان چه اقداماتی را انجام داده‌اند، گفت: علی‌رغم پیگیری‌های زیادی که نمایندگان این استان با دستگاه‌های مختلف داشته‌اند، تاکنون موفق نشده‌‍اند کاری انجام دهند. 

نماینده پلدختر اظهار کرد: ما چند درخواست داریم؛ اولین درخواست ما در حوزه‌ی آب است. استان لرستان چهارمین استان آبی کشور است اما تقریبا ۲۳درصد از کشت‌های ما آبی و مابقی دیم است. چطور می‌شود چهارمین استان آبی باشیم اما شرایط زمین و نسبت کشتِ آبی و دیمی اینگونه باشد؟!

کاظمی گفت: وزارت نیرو بی‌توجهی مطلقی نسبت به مردم داشته است. در سیاست‌های این وزارت، استان لرستان فراموش شده است چه در بحث آب و سدسازی و چه در بحث آبی‌کردنِ کشت‌های دیم. 

وی بیان کرد: رودخانه‌های جاری در استان لرستان بسیار است و در سیل سال ۹۸ خسارتهای بسیاری به این استان وارد شد. بخش عمده‌ای از این استان براثر سیل از بین رفته اما با وجود جلساتی که مجمع نمایندگانِ استان با وزارت نیرو داشتند، تاکنون برنامه‌ای برای حوزه‌ی آب و مهار آب و آبی کردن زمین‌های کشاورزی در استان لرستان صورت نگرفته است. 

کاظمی با تاکید براینکه در حوزه‌ی صنعت نیز کار قابل توجهی انجام نشده، گفت: در حوزه‌ی زیرساخت‌ها مثل راه و راه آهن برنامه‌ی وزارت راه در استان لرستان در چه حوزه‌ی راه آهن چه راه‌های اصلی و اتوبان و آزادراه‌های سرعت چندانی نداشته است.  

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، استان لرستان با مشکلات بسیاری مواجه است و دولت‌ها توجهی به این مشکلات نمی‌کنند. ما انتظار زیادی نداریم فقط می‌خواهیم  ما هم به میانگینِ کشوری برسیم. ما در موضوعات مختلف انتظار داریم حداقل متوسط کشوری را در نظر بگیرند این توقع مردم استان لرستان است و از ما هم به عنوان نمایندگان خودشان انتظار دارند تا این مسائل را پیگیری کنیم. نمایندگان قبلی و فعلی استان، این مسائل و مشکلات را در همه‌ی دولت‌ها پیگیری کرده‌اند و در دولت آینده نیز پیگیری خواهند کرد.

کاظمی در پایان گفت: امروزه مشکل اشتغال به چالشی اساسی در این استان تبدیل شده است. ما افراد تحصیلکرده و با استعدادی داریم که هیچ شغلی ندارند و متاسفانه زمینه‌ی اشتغال هم برایشان فراهم نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز