خبرگزاری کار ایران

ذاکر در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

بی‌توجهی به اشتغال جوانان در آذربایجان غربی/ عدم تطبیق آمار بیکاری و گزارش اداره کار

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۶۸۶

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار اشتغال و بیکاری در استان با گزارش اداره کار مطابقت ندارد.

سید سلمان ذاکر در گفت وگو با ایلنا بیان کرد: مصوباتی همچون ایجاد شهرک و نواحی صنعتی در مرز ایران و ترکیه و توجه به اشتغال مناطق مرزی، با گذشت چندین سال مورد بی‌توجهی واقع شده و مجمع نمایندگان استان در حال پیگیری روند اجرای این مصوبات است.

 ذاکر، با اشاره به وضعیت اشتغال آذربایجان غربی، اظهار داشت: آنچه از آمار و عملکرد مسئولان استانی شاهد هستیم این است که همچنان آمار بیکاری و اشتغال موجود در جامعه با گزارش اداره کار مطابقت ندارد.

وی بر واحد بودن آمار اشتغال و نرخ بیکاری تاکید و تصریح کرد: لازم است آمار و تعاریف اشتغال بر اساس واقعیات جامعه تعریف شود چرا که تعاریف مختلف از ایجاد اشتغال جوانان توسط دستگاه های اجرایی مختلف ارائه می شود که این امر موجب گمراهی برنامه ریزان اشتغال از آمار دقیق بیکاری شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این آمار زمینه امیدواری مسئولان و ناامیدی جوانان شده است، ادامه داد: نیاز است این موضوع را جدی گرفته و وزیر صنعت و معدن و وزیر کار را به صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی کشیده و واقعیت را از  زبان آنها بشنویم.

ذاکر توجه به اشتغال مناطق مرزی با ایجاد شهرک های صنعتی را مورد اشاره قرار دارد و گفت: در ادوار گذشته ایجاد شهرک صنعتی ایران و ترکیه در مرز این دو کشور به تصویب رسیده ولی همچنان شاهد بی توجهی به احداث این شهرک هستیم.

وی بر ایجاد شهرک صنعتی، احیای واحدهای تولیدی در مناطق مرزی، توجه به ایجاد نواحی مرزی و توجه به مرز و صادرات و فعال سازی بازارچه‌های مرزی را خواستار شد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در مناطق مرزی می تواند کمک خوبی برای رونق اشتغال در این مناطق باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس، با انتقاد از بی توجهی به منطقه ویژه اقتصادی سرو، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرو پس از گذشت 9 سال راه به جایی نبرده است که انتظار می رود مسئولان همت جدی در این زمینه داشته باشند و با اتحاد نمایندگان استان بتوانیم خواسته نخبگان و دانشجو و مردم را برآورد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز