خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت کار مطرح کرد؛

تدوین ۱۰ آیین نامه جدید و بازنگری ۹ آیین‌نامه در شورای عالی حفاظت فنی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۷۵

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۰ آیین نامه جدید تدوین و ۹ آیین‌نامه در شورای عالی حفاظت فنی بازنگری شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حاتم شاکرمی» در یکصد و شصت و هفتمین نشست شورای عالی حفاظت فنی گفت: از اقدامات شورای عالی حفاظت فنی به عنوان پارلمان ایمنی کشور در دولت تدبیر و امید و در راستای صیانت از سلامت نیروی کار، می‌توان به بازنگری ۹ آیین‌نامه و تدوین ۱۰ آیین نامه جدید اشاره کرد که ۵ آیین نامه آن در نشست‌های این شورا تصویب و بقیه در دستور کار قرار دارد. 

وی گفت: این شورا توانست زمینه لازم را برای خروج ۴۶۷ بنگاه اقتصادی از شرایط سخت و زیان‌آور فراهم کند. 

شاکرمی افزود: از دیگر اقدامات این شورا پاسخ گویی به ۴۳ استعلام کمیته‌های سخت و زیان‌آور استان‌ها طی ۲۷ جلسه تخصصی، در دولت تدبیر و امید با هدف ایجاد وحدت رویه بوده است. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: شورای عالی حفاظت فنی باید بدون توجه به نظرات غیر کارشناسی و با حفظ چارچوب وظایف تخصصی زمینه‌های لازم را برای مشارکت بخش‌های غیر دولتی در تدوین و اجرای بخشی از آیین نامه‌های که قابل واگذاری به شرکت‌ها یا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی غیرحاکمیتی است، مهیا کند. 

وی با اشاره به ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ایجاد هم‌افزایی در تدوین این آیین نامه‌ها که موجب خدمت به سلامت جامعه کار و تولید است، گفت: شورای عالی حفاظت فنی در راستای اجرای موثر مصوبات باید زمینه لازم را برای رصد و نظارت بیشتر در واحدهای تولیدی فراهم سازد. 

رییس شورای‌عالی حفاظت فنی با تاکید بر اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداردسازی و سالم‌سازی محیط کار گفت: شورای عالی حفاظت فنی باید با بازنگری قانون و مقررات مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور برای خروج دیگر بنگاه‌های اقتصادی که دارای مشاغل سخت و زیان‌آور هستند نیز، زمینه لازم را برای سالم‌سازی محیط کار مهیا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز