خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

فضای مجلس برای حرکت علیه کارگران آماده است/ در نبود محجوب؛ کمر به نابودی حداقلِ مزد بستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۷۳۰

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، گفت: «احساس می‌کنیم که فضای مجلس برای حرکت علیه کارگران آماده است و اگر دبیرکل خانه کارگر در مجلس نباشد، حداقل دستمزد تخریب می‌شود.»

محسن باقری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه درهای دفتر آقای محجوب همیشه به روی کارگران باز است و نبود او در مجلس مانع از این موضوع نشده است، گفت: «با این حال هیچیک از نمایندگان مجلس، مانند آقای محجوب در پیگیری حقوق کارگران صاحب وزن و اعتبار لازم نیستند. برخی نمایندگان زمانی که می‌خواهند رای بیاورند، به دنبال تامین نظر کارگران هستند و وعده‌ سرخرمن به آنها می‌‌‌‌‌‌‌‌دهند. نمایندگان مجلس یازدهم نتواستند جای خالی دبیرکل خانه کارگر پر کنند.»

وی افزود: «تا زمانی که آقای محجوب در مجلس حضور داشت، مطمئن بودیم که در برابر هجوم نمایندگان به حداقل مزد، بی‌دفاع نیستیم؛ اما به محض اینکه ایشان وارد مجلس یازدهم نشد، عده‌ای کمر به نابودی حداقل مزد بستند. در این فضا، آقای اکبر اخوان مقدم، مدیرعامل خیریه نذر اشتغال، در صداوسیما می‌گوید چند نماینده مجلس را برای تعیین مزد منطقه‌ای با خود همراه کرده‌ایم. من همان زمان در برنامه کارگر ایرانی گفتم که نبود جناب آقای محجوب در مجلس بسیار حس می‌‌شود. امروز می‌گویم که احساس می‌کنیم که فضای مجلس برای حرکت بر علیه کارگران آماده است و اگر دبیرکل خانه کارگر در مجلس نباشد، حداقل دستمزد تخریب می‌شود.»

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، با اشاره به دیگر مباحثی که کارگران با آنها درگیر هستند، افزود: «کمک‌ها و پیگیری‌‌های دبیرکل خانه کارگر موجب شد تا آن گروه از کارگران شاغل در شرکت‌های استان تهران، که در رابطه با سخت و زیان آور محسوب شدن شغل خود مشکل داشتند، از این حق بهره‌‌مند شوند. در کل آقای محجوب از تمام ظرفیت حضور خود در مجلس برای پیگیری ریزترین حقوق کارگران استفاده می‌کرد. به همین دلیل بازدید وی از شرکت‌ها برای ما اهمیت داشت و دارد.»

باقری تصریح کرد: «به شخصه در میان اصلاح طلبان و اصولگرایان شخصی را مانند آقای محجوب ندیدم که پیگیر خواسته‌های صنفی کارگران باشد و به جرات می‌توان گفت که تنها نماینده کارگران در ادوار مختلف مجلس، ایشان بود. دبیرکل خانه کارگر طرح‌هایی مانند اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار و حذف پیمانکاران را پیگیری کرد؛ در صورتی که امروز رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم می‌گویند که در این مجلس طرحی برای حذف پیمانکاران در دست بررسی نیست.»

وی با اشاره به پیگیری حقوق کارگران شهرداری تهران توسط دبیرکل خانه کارگر، گفت: «در مورد شرکت واحد کاملا در جریان حمایت‌های ایشان هستم. دیدیم که چگونه مسئله سخت و زیان‌آور محسوب شدن شغل رانندگان را پیگیری کرد. در مورد شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری هم ایشان از آقای حبیب زاده، عضو شورای اسلامی شهر تهران خواست که موضوع را پیگیری کنند؛ حتی در بحث مشکلات شرکت واگن‌سازی شهید رجایی و واگن سازی‌هایی دیگر، ورود به موقع آقای محجوب بود که از تشدید بحران جلوگیری کرد.»

 عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، افزود: «خوشبختانه تنها نماینده‌ای که در ادوار گذشته‌ی مجلس به وی دسترسی داشتیم، آقای محجوب بود. امروز این دسترسی را از دست داده‌ایم و دیگر حامی در مجلس نداریم. امیداوریم با حضور مجدد ایشان در مجلس، به نماینده واقعی خود دسترسی پیدا کنیم.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز