خبرگزاری کار ایران

یاوری:

تشکیل کمیته‌های پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی به دستور وزیر کار/ هدف‌گذاری تأمین تسهیلات ارزان و بازنشستگی و درمان نیروی کار

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۹۵۴

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: کمیته پشتیبانی از تولید با محوریت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال و کمیته مانع‌زدایی با محوریت دبیر هیئت امنا سازمان‌ها و صندوق‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا، کریم یاوری گفت: در دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشکیل مستمر و منظم جلسات هفتگی با حضور اعضا مرتبط تاکید شده است. 

وی افزود: تأمین تسهیلات ارزان و آسان که به سهولت در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان و کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد، مورد تاکید قرار گرفته است. 

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: توجه به بیمه، بازنشستگی و درمان نیروی کار و مشمول از جمله تأکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسئولان کمیته‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی است. 

یاوری افزود: بر حسب دستور صادره از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیل‌گری در امر ایجاد بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی، مانع‌زدایی از روند تولید و کارآفرینی و سهولت در اجرای قوانین و مقررات حاکم بر کار و تولید و توجه جدی به رفع موانع از پیش پای تولیدکنندگان و کارآفرینان و سرمایه گذاران مورد تاکید قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد: رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار و گره‌گشایی و تسهیل امور آنان برای صیانت از نیروی کار، حفظ فرصت‌های شغلی و توسعه اشتغال نیروی کار جدید از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. 

یاوری اظهار کرد: یکی از راه‌های تحقق شعار سال توجه ویژه به امر مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیروی کار است. نیروی کار با دانش و مهارت کافی و داشتن حرفه و تخصص لازم می‌تواند کمک مؤثری در پشتیبانی امر تولید قلمداد شود. 

یاوری خاطر نشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده است تا نیروی کار مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی کشور را با سهل‌ترین شیوه ممکن و در عین حال روش‌های نوین ارائه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای آموزش دهد. 

در استان بوشهر طی سال ۹۹ با تشکیل ۶۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با همت و تدبیر استاندار و اعضا کارگروه، ۷۰۸ پرونده مطروح و طی ۸۳۲ مصوبه مشکلات واحدهای مشکل‌دار استان بررسی و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز