خبرگزاری کار ایران

هشت پروژه تامین آب کشاورزی به بخش خصوصی در چهار محال و بختیاری واگذار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۰۹۱

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آمادگی واگذاری اجرای هشت پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی به بخش خصوصی خبرداد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا ذاکری اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تعداد هشت پروژه تأمین و انتقال آب به اراضی کشاورزی و احداث شبکه فرعی آبیاری در سطحی حدود چهار هزار و 720 هکتار در دست اجرا دارد که شرایط واگذاری به بخش خصوصی را داشته و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

وی افزود: این طرح‌ها شامل، احداث شبکه فرعی آبیاری اراضی زیر سد بیدکان، تأمین و انتقال آب به اراضی دوراهان، اراضی سرچاه و دوازده امام، اراضی گاوتوت اراضی دره گله گرد، اراضی دهند سفلی، اراضی چلو سرمور و اراضی بوگر است.

ذاکری بیان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری بخش تأمین و انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری نوین به اعتباری بالغ‌ بر چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های قابل‌ واگذاری، زمینه اشتغال دو هزار نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شامل زراعت و باغات به‌ صورت حداقل سالیانه 60 هزار تن دارد.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین و انتقال آب و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار باهدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجرا است که به‌دنبال آن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، تولید و افزایش درآمد ممکن خواهد شد.

به گزارش ایلنا این هشت طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای 50 درصد در دست اجرا است که دارای تخصیص آب در مجموع حدود دو هزار و 400 لیتر بر ثانیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز