خبرگزاری کار ایران

توسط بخش خصوصی؛

۴۷ هزار میلیارد تومان پروژه کشاورزی در آذربایجان شرقی اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۴۴۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای ۴۷ هزار میلیارد تومان پروژه کشاورزی توسط بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی به جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بخصوص صنایع تبدیلی، دام و طیور و گلخانه رغبت و انگیزه لازم را دارند و در همین راستا با ایجاد وحدت از سوی سازمان جهاد کشاورزی برای فعالیت سرمایه گذاران بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: با توسعه مکانیزاسیون از محل منابع بانک ملی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادوات دنباله بند کشاورزی متناسب با شرایط هر منطقه به کشاورزان معرفی شده تا کشاورزی سنتی به صنعتی تبدیل شود.

فتحی افزود: سال گذشته ۲۰ هزار تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شد که در مقایسه با ۱۰ سال گذشته شاهد افزایش ۳ برابری بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با ایجاد زنجیره های ارزشی در بخش های مختلف کشاورزی ضمن جلوگیری از فساد پذیری محصولات تولیدی همچون دام و طیور و باغبانی و زراعت زمینه بسته بندی، فرآوری و افزایش مدت زمان نگهداری این محصولات در سردخانه ها فراهم شده است.

اکبر فتحی بیان کرد: در سنوات گذشته به دلیل محدودیت منابع و تمایل کشاورزان ۶۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه های آبیاری و بیش از ۵۹ هزار هکتار تحت پوشش شبکه های آبیاری تحت فشار و کم فشار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دهکده فناوری و نوآوری در مرکز تحقیقات کشاورزی تشکیل شده است و هم اکنون ۳۳ شرکت در زمینه دام و طیور، آب و خاک و زراعت و باغبانی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز