خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه فجر؛

یک واحد گلخانه مدرن در تاکستان راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۳۰۳

یک واحد گلخانه مدرن و تمام مکانیزه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر امروز با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان تاکستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، این گلخانه در مساحت یک هکتار در روستای قرقسین تاکستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این گلخانه تمام مکانیزه انواع سبزی و صیفی جات کشت می شود.

برای احداث این گلخانه ۷۲۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که ۲۷۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات ویژه تولید و کشاورزی تامین شده است.

رضا طاهری فرماندار تاکستان در این مراسم گفت: توسعه گلخانه‌ها و حرکت به سمت کشاورزی مدرن برای حفظ امنیت غذایی و منابع آب یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه محصولات گلخانه ها می توانند به بازارهای بین المللی راه پیدا کنند، افزود: با راه اندازی واحدهای تولیدی در شهرک گلخانه ای نودهک، تاکستان به قطب تولید محصولات گلخانه ای استان قزوین تبدیل خواهد شد.

شهرک گلخانه ای نودهک که در فاز اول در ۶۵ هکتار آماده سازی شده نیز در شهرستان تاکستان قرار دارد و به سرمایه گذاران واگذار شده است.

شهرستان تاکستان به مرکزیت شهری به همین نام با بخش های مرکزی، خرمدشت، اسفرورین و ضیاءآباد در غرب استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز