خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک ایران:

واردات خودروهای گران قیمت کاهش یافت / نسیه‌بری در گمرک اعمال شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۰۹

درآمد گمرکی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۹۳ را ۸۶ هزار میلیارد ریال است

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه واردات خودروهای گران قیمت، کمتر شده است، گفت: اولویت مدیریت بازار با تولید داخلی است و تعرفه‌ها را هم شفاف و ساماندهی می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان امروز در نشستی خبری گفت: پس از آن، خودروهای ۲۵۰۰ سی سی و در مرحله بعدی مجوز واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی ارائه می‌شود که باید مجوزهای لازم مانند خدمات پس از فروش را هم داشته باشند.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اختلافاتی که در مورد طبقه بندی تعرفه ها وجود دارد، خواستار محدود شدن این روند و همچنین دامنه حقوق و سود شد.

وی افزود: اولویت گمرک در سه ماه اخیر واردات دارو و کالاهای اساسی بوده و این روند ساماندهی شده است.

کرباسیان با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای کالاهایی که از طریق گمرک وارد می شود، اظهار داشت: نسیه‌بری در گمرک اعمال شده و برخی محدودیت ها در زمینه صادرات برداشته شده است.

وی از پیگیری توسعه زیرساخت های الکترونیکی در گمرک خبر داد و گفت: تمدید کالاهای متروکه از سه ماه به هشت ماه افزایش یافته است.

رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر ارائه الکترونیکی مجوزها در گمرک افزود: باید ارزش کالاها را روی سایت قرار دهیم تا میزان ارزش کالاها مشخص و شفاف شود.

وی از تلاش برای فعال کردن سامانه موقعیت یاب جغرافیایی GPS خبر داد تا تعیین مسیر در گمرک هوشمند شود.

کرباسیان گفت: با فعالیت یک سامانه، از طریق پیامک همه اطلاعات به بخش‌های نظارتی در میانه راه ارائه می شود و خدمات ارسال از راه دور برای صادرات و واردات انجام می گیرد.

کرباسیان تصریح کرد: رقیب گمرک، پدیده قاچاق است و باید انگیزه تولیدکنندگان و واردکنندگان برای ورود کالا از مسیر واقعی ایجاد شود.

رئیس کل گمرک ایران، درآمد گمرکی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۹۳ را ۸۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درآمد ۷هفت ماه نخست گمرک در سال جاری ۳۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

کرباسیان با اشاره به درآمد پیش بینی شده گمرک در سال جاری تا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال از این رقم به واردات خودرو مربوط بوده است که محقق نمی شود.

رئیس کل گمرک ایران اثرگذاری میان گمرک و وزارت صنعت معدن و تجارت و محدود کردن طبقه‌بندی ها و تعیین ۱۵ ردیف برای آنها خبر داد و افزود: اگر تعرفه ها ۱۱ رقمی شود، وضع شفاف‌تر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز