خبرگزاری کار ایران

دوشنبه های فرهنگی با ضرباهنگ ورزشی

دکتر قاسمی : سواد بدنی جزو علوم ضروری برای کارکنان و کارگران است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۵۵

شناخت نیاز های بدنی از جمله ضروریاتی است که امروز هر کدام از ما اگر به آن واقف باشیم زندگی راحت تر و سالم تری خواهیم داشت و بسیاری از ما هنوز شناخت کافی از نیازهای بدنی و جسمانی خود پیدا نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، دکتر سید حمید قاسمی استاد دانشگاه و از جمله چهره های شناخته شده ورزش و رسانه که سخنران امروز نشست دوشنبه های فرهنگی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بود با تشریح مضرات عصر ماشین و اینترنت و کاهش فعالیت های جسمانی و بدنی مردم گفت: سواد بدنی جزو علوم جدیدی است که توسط خانم "مارگارت رایتهد" مطرح و ارائه شد و استلال ایشان این بود که سواد بدنی اگر مهم تر و با اهمیت تر از سایر علوم نباشد کمتر از آنها هم نیست.

قاسمی افزود: شناخت نیاز های بدنی از جمله ضروریاتی است که امروز هر کدام از ما اگر به آن واقف باشیم زندگی راحت تر و سالم تری خواهیم داشت و بسیاری از ما هنوز شناخت کافی از نیازهای بدنی و جسمانی خود پیدا نکرده ایم.

این استاد دانشگاه افزود: باید از هر فرصتی که منجر به تحرک و فعالیت بدنی و جسمانی می شود استفاده کنیم و به فکر لوازم مجهز و فضاهای ورزشی نباشیم که حتما و حتما با این شرایط به ورزش بپردازیم بلکه پیاده روی های کوتاه ، بالا و پایین رفتن از پله های اداره یا منزل مسکونی و حرکات کششی در محل کار و اداره و منزل و استفاده از هر امکان ساده ای که برایمان فراهم می شود می تواند  باعث از بین رفتن استرس ها و نارسائی های عصر اینترنت و یکجا نشینی شود و نباید منتظر این باشیم که بهترین امکانات فراهم آید تا ورزش کنیم.

وی اضافه کرد: برای کارکنان و کارگان ورزش واقعا یک نیاز اساسی و ضروری است و من خوشحال شدم که می بینم این اراده در معاونت فرهنگی و اجتماعی با تشکیل فدراسیون کارگری و فعالیت بسیار جدی اداره کل ورزشی وجود دارد و وجود شخصیتی مثل دکتر دادکان هم در این مجموعه می تواند بسیار موثر باشد.

دکتر قاسمی با ذکر مثالی از کشورهای پیشرو در ورزش همگانی گفت: در کشور فنلاند میزان سلامتی افراد جامعه در بالاترین سطح خود قر ار دارد و این بدلیل فرهنگ سازی خوب و مناسب دولت برای زیرساخت های فرهنگ ورزش همگانی و توجه به تندرستی مردم بوده است.

در این نشست که آقایان دادکان مشاور وزیر ، صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی ، حیدری مدیرکل ورزشی ، صادقیان مدیرکل اجتماعی ، مدیران اداره کل فرهنگی ، رمضی رییس فدراسیون ورزش کارگری و همکاران بخش های مختلف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند   در پایان جلسه دقایقی حرکات کششی و نرمشی عمومی برای تقویت عضلات مهم و آسیب پذیر ناشی از کم تحرکی را حاضرین انجام دادند و مقرر شد که به زودی طرح اجرای زنگ ورزش برای کارکنان و همچنین برای کارگران به مرحله اجرا در آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز