خبرگزاری کار ایران

رقابت ۷ وزنه‌بردار ایران در گروه A جهانی؛

تقیان و مولایی در صدر اوزان ۷۷ و ۱۰۵ + کیلوگرم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۰۱

هشتادمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی مردان جهان از فردا با حضور ۱۸۸ وزنه بردار از ۵۳ کشور دنیا آغاز می‌شود.

با اعلام استارت لیست نهایی مسابقات وزنه برداری قهرمانی ۲۰۱۳ جهان در لهستان، رسول تقیان و بهادر مولایی در صدر اوزان خود ایستادند.

به گزارش ایلنا، هشتادمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی مردان جهان در حالی از فردا با حضور ۱۸۸ وزنه بردار از ۵۳ کشور دنیا آغاز می‌شود که مجید عسکری، به عنوان نخستین نماینده ایران ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه روز سه شنبه ۳۰ مهرماه روی تخته خواهد رفت. عسکری با رکورد ورودی ۳۰۳ کیلوگرم در دسته ۶۲ کیلوگرم در رده هشتم قرار دارد.

اما بر اساس استارت لیست نهایی، شاخص‌ترین وزنه‌برداران ایرانی رسول تقیان و بهادر مولایی هستند. تقیان در دسته ۷۷، با رکورد ورودی ۳۶۵ کیلوگرم بالاتر از ژیائوجون لو، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن که رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم را داده است، در صدر جدول قرار دارد. در دسته فوق سنگین هم با وجود چهره های سرشناسی چون آرتم اوداچین از اکراین و روسلان آلبگوف از روسیه، این نماینده کشورمان بهادر مولایی است که با رکورد ورودی ۴۴۵ کیلوگرم شانس اول کسب مدال طلا به شمار می رود.

دیگر شانس مدال تیم ملی وزنه برداری کشورمان در رقابت‌های جهانی لهستان جابر بهروزی است. بهروزی با رکورد ورودی ۳۳۵ کیلوگرم بعد از دانیل گودلی از آلبانی که رکورد ورودی ۳۳۶ کیلوگرم را داده است در رده دوم دسته ۶۹ کیلوگرم قرار دارد. البته در این وزن وزنه بردارانی از ونزوئلا، کره شمالی، روسیه و چین هم رکورد ورودی ۳۳۵ را داده اند تا در کنار جابر بهروزی از دیگر شانس های کسب مدال باشند. در این وزن سجاد بهروزی، دیگر نماینده کشورمان با رکورد ورودی ۳۲۸ کیلوگرم در جای نهم قرار دارد.

در دسته ۱۰۵ کیلوگرم هم دو نماینده کشورمان محمدرضا براری و کیا قدمی با رکوردهای ورودی ۴۰۳ و ۴۰۲ کیلوگرم به ترتیب در رده های دهم و یازدهم هستند. در این وزن روسلان نورودینوف از ازبکستان با رکورد ورودی ۴۲۰ کیلوگرم صدرشنین است و چهره های سرشناسی چون مارسین دولگا از لهستان، آندری آرامنائو از بلاروس، دیوید بژانیان از روسیه، بارتلومی بونک از لهستان با رکوردهای ۴۱۱ و ۴۱۰ کیلوگرم دیگر شانس‌های کسب مدال به شمار می‌روند.

در این میان تنها نماینده تیم ملی وزنه برداری کشورمان که در گروه B رقابت می‌کند علیرضا دهقان است. این وزنه بردار ۱۷ ساله که با امید شکستن رکوردهای نوجوانان جهان قدم به مسابقات جهانی بزرگسالان گذاشته، در دسته ۹۴ کیلوگرم با رکورد ورودی ۳۷۴ کیلوگرم در رده سوم گروه B و رده سیزهم کل شرکت کننده‌های این وزن قرار دارد. در این وزن و در غیاب ایلین ایلیا، الکساندر ایوانف از روسیه به همراه دو وزنه‌بردار از قزاقستان(ولادیمیر سیدوف و الماس اوتشوف) با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم صدرنشین هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز