خبرگزاری کار ایران

داستان سرخابی؛ اختلاف امتیازهایی که جبران شدند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۱۶۹

پرسپولیس و استقلال دو مدعی از 5 مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر در این فصل از رقابت‌ها هستند و به نظر می‌رسد این رقابت جدی تا پایان فصل هم وجود داشته است.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس و استقلال دو مدعی از 5 مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر در این فصل از رقابت‌ها هستند و به نظر می‌رسد این رقابت جدی تا پایان فصل هم وجود داشته است. درحال حاضر پرسپولیس با 42 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی است و استقلال با 40 امتیاز و دو امتیاز کمتر از این تیم در رده سوم قرار دارد. نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که استقلال در نیم‌فصل اول و در مقاطعی از فصل نتایج خوبی نمی‌گرفت اما بردهای این تیم در نیم‌فصل دوم باعث شد تا این اختلاف امتیازش با صدرجدول و رقیب همیشگی‌اش به 2 امتیاز برسد. اختلاف امتیازی که با توجه به بازی‌های سخت هفته‌های آینده قابل تغییر و جبران است. این دو تیم در تاریخ لیگ برتر بارها پیش آمده که  فاصله امتیازی زیادی داشته‌اند اما در پایان فصل تیمی که پایین‌تر بوده توانسته جبران کرده و در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

لیگ هجدهم: از 3 به 2

پرسپولیس و استقلال لیگ هجدهم در هفته‌های ابتدایی شبیه به هفته‌های ابتدایی نیم‌فصل دوم شروع کردند به طوری که در پایان هفته ششم پرسپولیس با دوازده امتیاز در رده دوم و استقلال با 9 امتیاز در رتبه پنجم قرار داشتند. این دو تیم در پایان نیم‌فصل اول به فاصله شش امتیازی یکدیگر رسیدند و پرسپولیس با 31 امتیاز سوم و استقلال با 25 امتیاز در رتبه پنجم قرار داشتند. اما نتایج خوبی که استقلال در نیم‌فصل دوم گرفت و امتیازاتی که پرسپولیس از دست داد در نهایت کار را به جایی رساند که فاصله دو تیم در پایان هفته بیست و یکم به 2 امتیاز رسید. حالا این نتایج باعث نگرانی پرسپولیسی‌ها و البته انگیزه استقلالی‌ها برای کسب رتبه‌ای بهتر از رقیب دیرینه است. نکته جالبی که درباره استقلال باید گفت اینکه آنها در نیم‌فصل دوم از 6 بازی 15 امتیاز گرفته‌اند و تا الان بهترین تیم نیم فصل دوم هستند.

دربی 84

در هفته بیست و یکم لیگ شانزدهم و قبل از برگزاری دربی شماره 84  پرسپولیس و استقلال اختلاف امتیازی زیادی داشتند به‌طوری که پرسپولیس 19 امتیاز بیشتر از رقیب همشهری‌اش داشت اما استقلال با برد 3 بر 2 در این مسابقه نه تنها اختلاف امتیاز را به 16 رساند که در ادامه لیگ توانست با نتایج خوبی که بگیرد به مقام نایب قهرمانی برسد. استقلال با مربیگری علیرضا منصوریان در پایان فصل توانست اختلاف امتیازی اش با پرسپولیس را به عدد 9 برساند.

استقلال نیم فصل دوم

استقلال در فصول اخیر همیشه در نیم‌فصل‌های دوم بهتر نتیجه گرفته است. بعد از لیگ شانزدهم که تیم علیرضا منصوریان بعد از نتایج ضعیف در نیم‌فصل اول در نیم‌فصل دوم با بازی‌ها و نتایج خوب جبران کرد و نایب قهرمان شد. استقلال در لیگ هفدهم نیز چنین شرایطی داشت. این تیم در پایان نیم فصل اول و درحالی که وینفرد شفر به جای علیرضا منصوریان از اواسط نیم‌فصل روی نیمکت این تیم نشست، 16 امتیاز کمتر از پرسپولیس 36 امتیازی داشت. استقلال و پرسپولیس اما در شش بازی اول نیم فصل دوم هر دو 12 امتیاز کسب کردند و در پایان فصل درحالی که پرسپولیس 10 امتیاز بیشتر از استقلال داشت با 64 امتیاز قهرمان شد و استقلال با 54 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت.

معکوس در لیگ پانزدهم

در لیگ برتر دوره پانزدهم اما پرسپولیس که فصل را بسیار بد شروع کرده بود در نیم‌فصل دوم توانست رقیب دیرینه‌اش را در جدول بگیرد. در پایان هفته ششم رقابت‌های لیگ پانزدهم اختلاف امتیاز استقلال و پرسپولیس 11 امتیاز بود. استقلال 15 امتیازی و پرسپولیس 4 امتیازی بودند اما در دور برگشت و در پایان هفته بیست و یکم، پرسپولیس خودش را به دو امتیازی استقلال رساند و جالب‌تر اینکه برانکو و شاگردانش توانستند در پایان فصل و درحالی که تنها یک امتیاز با قهرمانی فاصله داشتند با 57 امتیاز دوم شده و استقلال با 5 امتیاز کمتر در رده سوم قرار گرفت.

اختلاف امتیازاتی که حفظ شد

اما همیشه اینگونه نبوده است که اختلاف امتیاز دو تیم در جدول توسط یکی از آنها جبران شود. در لیگ پنجم و در فصل 84-85  زمانی که در دربی برگشت، دو تیم به مصاف هم رفتند استقلال 16 امتیاز بالاتر از پرسپولیس بود اما در پایان فصل تفاضل امتیازات بیشتر هم شد و استقلال با 59 امتیاز قهرمان شد و پرسپولیس با 38 امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت.

دربی ایمون زاید

در لیگ یازدهم و در زمان برگزاری دربی پایتخت، استقلال با 40 امتیاز اول و پرسپولیس با 25 امتیاز در رده هشتم بودند. اما در آن دربی ایمون زاید هت‌تریک کرد و پرسپولیس برد اما در آخر فصل استقلال با 66 امتیاز سوم و پرسپولیس با 42 امتیاز دوازدهم شد.

برتری‌هایی که از دست رفت

استقلال تا این زمان دوبار برتری‌اش در جدول را از دست داده است. یک بار در لیگ پنجم و در زمان دربی برگشت در هفته بیست سوم که استقلال دوازده امتیاز از پرسپولیس بیشتر داشت. صمد مرفاوی بعد از آن بازی که با مساوی تمام شد جمله معروفی گفت که در فوتبال ایران ماندگار شد. او گفت: «هر دو تیم موقعیت‌های گلزنی داشتند و در نهایت امتیازها تقسیم شد؛ اما آنچه برای من اهمیت دارد این است که ما اختلاف 12 امتیازی خود با پرسپولیس را حفظ کردیم و از بخت مناسبی برای قهرمانی برخورداریم.» اما این فاصله امتیازی در پایان فصل توسط پرسپولیس جبران شد و با 2 امتیاز اختلاف سوم و استقلال در رتبه چهارم قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز