خبرگزاری کار ایران

آمار ارقام نیم فصل دوم به نفع آبی‌ها

استقلال در پایان فصل پرسپولیس را می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۱۴۹

دو رقیب دیرینه و پرطرفدار فوتبال ایران با پیروزی در هفته بیستم، به رقابت قهرمانی در صدر جدول رنگ جدی‌تری دادند.

به گزارش ایلنا،دو رقیب دیرینه و پرطرفدار فوتبال ایران با پیروزی در هفته بیستم، به رقابت قهرمانی در صدر جدول رنگ جدی‌تری دادند.

استقلال اهواز فولاد را که یکی از بهترین تیم‌های نیم فصل دوم بود با سه گل شکست داد و پرسپولیس در تهران با نمایشی هجومی یک گل به نفت زد و بارها تا مرز بازکردن دروازه حریف پیش رفت. این نتایج با توجه به حضور تراکتورسازی، سپاهان و پدیده، شرایط قهرمانی این فصل را پیچیده‌تر کرده است. بی‌شک رقابت آبی و قرمز در تهران می‌تواند بخش مهمی از جذابیت جنگ قهرمانی در 10 هفته پایانی لیگ هجدهم باشد.

پرسپولیس؛ 2/05

پرسپولیس با شکست صنعت‌نفت آبادان امتیازاتش را به عدد 41 رساند تا با میانگین 05/2 برای چهارمین فصل متوالی یکی از شانس‌های قهرمانی باشد. پرسپولیس در این فصل نسبت به فصل گذشته در چنین زمانی 4 امتیاز کمتر کسب کرده و با 23 گل زده از نظر گل زده نیز با افت مواجه شده و 9 گل کمتر زده است. این تیم اما در این فصل و تا پایان هفته بیستم 8 گل خورده که دقیقا به اندازه گل‌هایی است که فصل گذشته در چنین زمانی خورده بود. پرسپولیس با همین میانگین امتیاز در پایان فصل حدود 21 امتیاز دیگر خواهد گرفت و امتیاز احتمالی‌اش به 62 خواهد رسید. پرسپولیس در پایان هفته بیستم در لیگ هفدهم میانگین امتیازاتش 25/2 بود اما در پایان فصل با میانگین امتیازی 1/2 به مقام قهرمانی رسید.

استقلال؛ 1/85

استقلال با شکست فولاد در اهواز خودش را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح کرد. این تیم با این برد به امتیاز 37 رسید و نسبت به فصل گذشته پیشرفت چشمگیری داشت. استقلال در حالی به میانگین امتیازی 85/1 رسیده است که فصل گذشته در چنین زمانی با 29 امتیاز میانگین امتیازی‌اش در هر بازی 45/1 بود. استقلال امسال در تعداد گل زده و خورده هم عملکرد بهتری داشته، 30 گل زده و 8 گل هم دریافت کرده در حالی که فصل گذشته در پایان هفته بیستم 19 گل زده و 10 گل هم خورده بود.استقلال فصل گذشته اما در ادامه عملکرد خوبی داشت و توانست با میانگین 8/1 امتیاز در رتبه سوم قرار بگیرد.  استقلال اگر با میانگین 85/1 که تا الان کسب کرده بازی‌ها را ادامه دهد در پایان مسابقات به امتیاز 56 خواهد رسید.

نیم فصل دوم سرخابی

پرسپولیس در نیم فصل دوم و در 5 بازی 10 امتیاز و میانگین هر بازی 2 امتیاز را کسب کرده است. استقلال اما در 5 بازی نیم فصل دوم 12 امتیاز و میانگین 4/2 امتیاز را کسب کرده و شرایط بهتری را از رقیب دیرینه‌اش داشته است. با این وصف اما اگر پرسپولیس نیم فصل دوم را با همین میانگین 2 امتیاز به پایان برساند به امتیاز 61 خواهد رسید و استقلال نیز با میانگین امتیازی 4/2 امتیاز به امتیاز 61 می‌رسد. با توجه به تفاضل گل و میانگین امتیازی 5/1 گل در هر مسابقه استقلال در برابر میانگین 15/1 گل زده پرسپولیس، آبی‌های تهران در پایان فصل می‌توانند با امتیاز برابر و به لطف گل زده در رتبه بالاتری از پرسپولیس قرار بگیرند.

10 بازی کلیدی

10 بازی آخر لیگ هجدهم برای دو تیم پرسپولیس و استقلال حکم دور آخر مسابقه ماراتن را دارد و تیم‌ها دیگر نمی‌توانند به امتیازات گذشته شان تکیه کنند. پرسپولیس در فصل گذشته در 10 بازی 19 امتیاز و میانگین 1.9 امتیاز را کسب کرد اما استقلال در 10 بازی آخر لیگ هفدهم 25 امتیاز گرفت و میانگین 5/2 امتیاز در هر مسابقه را به دست آورد. این نشان می‌دهد که استقلال می‌تواند بر پایه نتایج فصل گذشته‌اش در 10 بازی آخر لیگ برتر به کسب قهرمانی و رتبه‌ای بالاتر از پرسپولیس امیدوار باشد. استقلال اگر امسال همان میانگین 5/2 امتیاز را در 10 بازی باقیمانده بگیرد آن وقت در پایان فصل به امتیاز 62 خواهد رسید اگر پرسپولیس با افت در کسب امتیاز در ده بازی آخر مواجه شود آن وقت با توجه به میانگین 9/1 امتیاز در هر بازی فصل قبل اگر امسال نیز مثل سال گذشته نتیجه بگیرد در پایان فصل به امتیاز 60 می‌رسد و آن وقت در جایگاهی پایین‌تر از استقلال قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز